Dag 4 - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

22 Mei 2013 | Duitsland, Boppard

Vandaag gebeurde er iets wat ik niet had verwacht...ik werd voor de wekker aan wakker! Toch zonde! Gaat van de netto slaaptijd af. Toch maar opgestaan en na een heerlijk ontbijtje met Duitse bolletjes heb ik me weer in de fietskleding gehesen. Eenmaal buiten wachte de tweede verrassing, nl. niet droog. Ik had al wel naar buiten gekeken maar had de miezerregen gemist.
Dus de regenjas maar aan en om 08.15 gestart.
De wind, die behoorlijk was had ik schuin in de rug wat bijzonder aangenaam was!
Na wat lichte klimmetjes waren de benen gelijk op temperatuur als ook de rest trouwens. De Eifel is dus niet vlak. Via Euskirchen rijd ik naar Remagen aan de Rijn. Dit laatste is bekend vanwege de eerste geforceerde Rijnovergang door de Amerikanen in 1945.
Voorzichtig snap ik waarom er zoveel oudjes met een Rijnreisje meegaan... Tis hier wel mooi!
De eerste druivenranken dienen zich aan en dat is goed nieuws.
Er schijnen lekkere wijnen gemaakt te worden dus dat word proeven. na Andernach en Koblenz komt Boppard in het vizier. Hier moet ik maar ovenachten lijkt me.
Na wat rondgebeld te hebben zijn de b eb b's vol en richt me op een cheap hotelletje.
Het is het hotel/wijnhaus Ohm Patt geworden voor 39 eutjes geen geld als je het mij vraagt.
Nu de benen rust gunnen na 128 kilometer fietsen
Ik ga beneden maar even een heerlijke plaatselijke alcoholische versnaperining nuttigen.

  • 22 Mei 2013 - 20:55

    Aardewerk En Zo:

    Proost! Maar pas wel op met die wijntjes want die gaan in de benen zitten. En dan is het niet Ohm Patt maar Loom Plat!
    Gute Nacht Freunde!

  • 22 Mei 2013 - 22:23

    Janny:

    Nou je bent al een aardig stukkie op weg richting einddoel Rome. Na regen komt zonneschijn .... Hier nog steeds verr.... koud? Elke avond even genieten als je weer een verslag van je dag hebt geplaatst.

  • 22 Mei 2013 - 23:32

    SSnol:

    Ben het helemaal met rode schoentjes eens, schrijf talent heb je ook nog.
    Ben benieuwd wat je nog meer in het vat hebt zitten.
    In mijn herinnering volg ik de dingen die je beschrijft en probeer te plaatsen waar je langs bent geweest en nu bent.
    Voor mij heel moeilijk al heb ik de zelfde route gereden. alle plaatsen lopen door elkaar maar sommige weet ik wel, langs de Roer bijvoorbeeld, mooi stukje he.
    Er komt nog heel veel moois hoor.
    Goed dat je je vracht een stuk lichter hebt gemaakt door een handdoek thuis te laten, scheelt toch weer 10 gram (droog dan).
    Goed dat je niet langs de Mosel gaat,( die je straks wel moet over steken) te veel lekkere wijn daar.
    Je gelooft het of niet maar net toen ik zo,n beetje was waar jij nu bent ontstond er onder mijn neus enige herpes. Wat inhield dat ik mij daar niet kon scheren en dan de wond open zou ratsen.
    De hele tocht door Germanie heb ik met een licht klein recht hoekig snorretje gereden die pas verdween toen ik weerl in Italie was. Vele mensen zwaaiden naar mij onderweg waarschijnlijk omdat ze het wel stoer vonden zo'n fietser, al vond ik wel dat ze hun arm tijdens het zwaaien vreemd strak omhoog deden.
    Ben benieuwd naar jouw Germaanse ervaringen, groot, blond en knalblauwe ogen, hier moeten toch bijzondere dingen uit ontstaan.
    Heil

  • 23 Mei 2013 - 09:33

    Sandra :

    Hoi Rene! Leuk om je elke dag via je reisverslag te volgen. Ik hoop dat regen en wind (wind in de rug mag natuurlijk wel!) vanaf nu achterwege blijven en dat het zonnetje gaat schijnen! Geniet van de mooie omgeving en de plaatselijke versnapering!
    Nog veel fietsplezier x

  • 23 Mei 2013 - 12:20

    Harm FL.100:

    Het gaat lekker zie ik, leuke verslagen. Blijf je volgen, zet hem op, je kan het! Plop!

  • 23 Mei 2013 - 18:47

    Hans:

    Hoi Rene
    Wat zul je een plezier hebben aan je navigatie, boekjes lezen in de regen met leesbril...was erg onhandig. In een paar jaar verandert er veel. Nog even en je kunt met de auto..
    Ben benieuwd of je de vrije tijd onderweg ook gaat benutten, of net als wij toen "meeneemt" naar Rome...
    Zuid Tirol wordt mooi, mits geen sneeuw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 54015

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: