Dag 6 - Reisverslag uit Bretten, Duitsland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Bretten, Duitsland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

24 Mei 2013 | Duitsland, Bretten

Tsjongejongejonge, door het slechte weer van gisteren maakte me het niet veel uit waar ik zou slapen zo moe en koud was ik... Nou dit Gasthaus Zum Grünnen Baum is al heel lang in de herfst. Pfff wat een armoede. Toch lekker geslapen ( met oordopjes in)
Vanochtend vol goede moed naar de ontbijtzaal. Plots vang ik de geur weer op van de rook die alle stamgasten hebben achtergelaten. Nu pas zie ik ook het bordje dat er in dit Gasthaus gerookt mag worden. Jammer!
Ik tel drie broodjes en evenveel kuipjes jam en boter,hmmm was anders gewend. Op het schaaltje ligt iets wat worst moet voorstellen en kaas, maar het kan ook een combi zijn. Kaas met vlees erin? Jak! De koffie is van vorige week proef ik dus die laat ik maar staan.
Uiteindelijk moest ik 30 eu afrekenen inclusief een Grose Weisser ( bier) niet duur dus! En dan is het lochisch dat het allemaal wat minder goed is. Om plm.08.15 stap ik op de fiets en na 15 minuten al balend door een bos te moeten trappen. De regen van gisteren heeft het pad veranderd in iets wat nog het meeste lijkt op het wad bij Pieterburen......
Alles loopt aan en schuurt. Na een aantal kilometers word het beter, maarmijn fiets ziet er niet uit. Rond 11.00 kom ik langs een autowasstraat en de heren kijken vreemd als ik aan kom fietsen. Ik leg uit dat ik niet door de borstels hoef maar wil even de hogedrukspuit lenen. Behulpzaam als Duitsers zijn is dit geen probleem en ik spuit 3 kilo blubber van mn fiets en fietstassen af.
Het is verder de hele dag al droog en kom rond de middag in Speyer aan met zijn enorme romaanse Kaiserdom. Ik kan het niet laten om even 10 minuten vol in de zon te gaan zitten om wat vitamine Z(on) op te slurpen!! Gelijk maak ik van de gelegenheid gebruik om wat te gaan eten. Grappig dat je onderweg zoveel bewonderenswaardige blikken krijgt, en aanspraak. Je merkt twee dingen, nl. dat wil ik ooit eens gaan doen of en die heb je meer... Pfff moet er niet aan denken!
Ik laat het maar aan me voorbij gaan. Al trappend in de zon kom ik door Forst, en Bruchsal waarbij de
laatste totaal is verwoest tijdens een bombardement in de oorlog.
Nu ben ik in het mooie en gezellige Bretten, waar ik een hotel heb gescoord voor de nacht.
De etappes moeten wat worden uitgezocht vanwege de komende alpen. Ik wil een beetje fris aan de start van de komende alpenpas verschijnen.
Maar zover is het nog niet. Maandag eindigt etappe 1 bij Bregenz aan de Bodensee waar ik een rustdag inlas( denk ik ).
Dan start ik voor etappe 2 Bregenz- Florence.
Ik heb er nu al zin in om in italië te fietsen met hopelijk veel zon wijn en pasta.....
Tot morgen....

  • 24 Mei 2013 - 22:10

    Liek:

    Trots op je lief! Ongelooflijk, praktisch ongetraint iedere dag weer dikke 100 km trappen. Topper! Ik snap best dat je onderweg bewonderende blikken krijgt hoor .. Haha. ;-) Je gaat goed, geniet lekker. Super dat we af en toe even kunnen skypen. Even zien waar je zit, leuke duitse dorpjes. Hopen op beetje goed weer morgen! Xxxxxxxx

  • 24 Mei 2013 - 22:15

    Freddie:

    He gozer, leuk verhaaltje weer, vind het zo vreemd dat je dit allemáál op de fiets doet. En dat je al zover weg bent, heb echt waardering voor je. Keep on trapping

  • 24 Mei 2013 - 22:31

    Herma:

    Leuk elke avond even je belevenissen lezen, zelfs nog leerzaam! Haha...Zet um op he!!!

  • 24 Mei 2013 - 22:36

    SSnol:

    Hoop wel dat je foto hebt gemaakt van fiets en blubber.
    Zal kijken of ik zo nog wat kan schrijven naar ' die Blauwe Ariër'.
    Nog niet zo veel tijd na rekeningen en prijsopgaves schrijven en ga nu nog even scrabbelen met mijn meisie.
    Je hoort

  • 24 Mei 2013 - 22:55

    Marit Bootsma:

    Top Rene, erg leuk om te lezen wat je doet. Heb grote bewondering voor je. Geniet!

  • 24 Mei 2013 - 22:56

    Marit Bootsma:

    (Trouwens, ik ben Marieke via Marit's blog)

  • 24 Mei 2013 - 23:49

    Ineke:

    Wauw rené wat ben jij een bikkel respect. Als je later niet meer fietst kun je altijd nog schrijver worden ,vind je verslagen boeiend!!!!!!!!!!! Voor straks welterusten liefs Iineke

  • 25 Mei 2013 - 10:29

    Martin:

    Hey topper. Ik lees elke dag met veel plezier je verslagen. Ik hoop dat je geniet van je avontuur! Have fun verder en doe voorzichtig!

  • 26 Mei 2013 - 12:04

    Tonny Gina:

    Wat een doorzettingsvermogen vermogen moet je hebben om door te gaan.de leuke reacties die je krijgt moeten je wel steun geven.het weer is zelfs in Frankrijk regen en koud.(misschien enige troost).houd moed,we zijn beretrots op je en genieten van je verhalen.daar moet je wat meedoen als je weer terug bent.dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 54005

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: