Dag 8 - Reisverslag uit Langenargen, Duitsland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Langenargen, Duitsland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

26 Mei 2013 | Duitsland, Langenargen

07.00 word ik wakker van de wekker,en kijk naar buiten. Gvd denk ik ...regen en het valt recht uit de lucht die Duits grijs aandoet. Aan het ontbijt hoorde ik de ontknoping van het voetbal en aan het gejuich van gisteravond te horen moest Bayern wel gescoord hebben. Toen de kastelein vertelde dat Robben het winnende doelpunt had gescoord kreeg ik kippenvel op mn armen.had ik dan toch moeten kijken? Nein, ordnung muss sein
Om 08.20 stap ik op en het is inmiddels droog geworden. Vol goede moed pedaleer ik richting zuiden. De route van vandaag is een beetje saai vergeleken met de afgelopen dagen. Toch krijg ik nog wel een paar pittige heuvels voor de kiezen. Rond 11.00 rijd ik door een bos en fiets langs twee dames van middelbare leeftijd. De één heeft de broek op de enkels en de ander heeft een fototoestel vast..... Ik wil niet weten wat ze aan het doen waren!! Snel word er een onderbroek omhoog getrokken waar circus Rens jaloers op zou zijn. De ander zegt iets te snel ' hallo'. Had ik maar sneller gefietst denk ik bij me zelf.
Al snel kom ik in Sigmaringen waar het plaatselijke slot aan de Donou een trekpleister is.
Ondertussen is het harder gaan waaien en regenen. Dankbaar maak ik gebruik van het ligstuur die ik van mijn 'dikste' vriend Wietse heb mogen lenen. (Jammer dat je niet meekon!!) Dit is stoempen met harde tegenwind, ik schat kracht 5 a 6.
De rest van de dag draait de wind een beetje en heb hem van rechts opzij.
Tot Mengen volg ik de donauradweg en laat me meevoeren met de trage stroom.
De omgeving is landelijk met heel veel fruitgaarden en hopplantages (voor het bier) geraniums en de eerste rotsformaties dienen zich aan.
Rond mijn eindbestemming Langenargen zie ik de Bodensee voor het eerst. Ik had gehoopt op een mooie zilveren plaat maar het water is woest door de wind.
Het valt nog niet mee om iets betaalbaars te vinden voor een nacht. Ze weten de toerist aardig uit te kleden. Toch lukt het weer en kom in een heel mooi gasteszimmer terecht kompleet met uitzicht op het water ik schat op zo'n 30 meter....
Ik heb een kitchenette waar ik een kop soep maak en in de luie stoel met dito voetenbank laat ik me lekker onderuitzakken.
De teller staat na de 131 km van vandaag op 1040 km.
Ben best tevreden na acht dagen. Morgen een korte etappe en dan de alpen over.

  • 26 Mei 2013 - 18:59

    Janny:

    Het is elke dag weer genieten van je reisverslag. En wat ga je goed. Ik hoop dat als je straks de Alpen over bent dat het weer ook beter Ommekander. Hier is het nog steeds verrekte koud. Brrr.

  • 26 Mei 2013 - 20:18

    SSnol:

    Bludenz komt in zicht, de Vooralbergpas staat voor je klaar, misschien wel wit gekleurd en dan is het te hopen dat je er over kan.
    Ja en dan komt Mordor

    Wat is er triester regenachtig weer aan de met toeristen vergeven Bodensee, ik kan weinig anders bedenken, o ja, daar nu in een tentje te zitten, heel verstandig om weer een gasteszimmer te bekomen.
    Het lijkt wel een vervolg serie, heerlijk, iedere avond zeggen we weer ' Yes Renee heeft weer wat geplaatst.
    Kan je nog maar 4 dagen volgen, jammer, maar als we terug zijn staat er een heel boekwerk klaar.
    Groet

  • 26 Mei 2013 - 20:30

    Hans:

    Als ik mijn foto's van je huidige etappes bekijk hadden wij ook veel water, heel veel water, maar was het wel wat warmer.
    Weet niet of ik het met de kou die jij toch hebt net zo leuk gevonden had, hoewel ook met die regendagen zeiden we steevast : "Ah, het klaart al weer op".
    Welke pas ga je nu nemen? Na Bregenz gaat het nog even lekker, en dan opeens zit je serieus in de klim, en ik geef het toe, zat ik vaak in het kleinste verzet, of grootste dat weet ik nog niet, nou je je snapt het wel.
    Haus Baren ( maar dan met umlaut) kan ik je aanraden straks, maar je neemt de Reschenpass vast niet. Fijne klim straks, en boven niet vergeten de helm op te doen...

  • 26 Mei 2013 - 21:45

    René Van Der Molen:

    Hans, het weer is idd slechter dan ik had gehoopt. Maar het beïnvloed mijn tocht niet!
    Morgen verwachten ze 19 a 20 graden en zie het als een geschenk!
    Geen regenjas, beenstukken en muts meer op. Helm heb ik niet meegenomen... Niet vanwege het gewicht maar ik ga toch zo langzaam dat het me niet nodig leek.
    Ik ga morgen naar Bludenz alwaar ik de Silvretta oversteek zeg maar onder de Arlbergpas door 26 km om en een beetje zwaarder maar ook mooier.
    Daarna de Rechenpas over Italië in....

  • 26 Mei 2013 - 21:48

    Aardewerk En Assepoester:

    Die dames zullen het jammer vinden dat je hard bent doorgefietst. Maar nu zullen ze denken; gelukkig hebben we de foto's nog.
    En wij hebben gelukkig jouw berichten nog. Jammer natuurlijk dat we straks het commentaar van SSnol moeten missen....
    Nog geen zure benen? Morgen een rustdag lijkt een goed idee. En...kleed je goed aan! In de kou van de Alpen zal je toch geen middelbare bermdames tegenkomen. Hopen we. Liefs van A en rode slof...

  • 27 Mei 2013 - 10:22

    Vanzanten:

    Rene, wat is het prachtig om je reisverslagen te lezen, alsof we er zelf bij zijn!
    Zie de omgeving zo voor me , incluis de oude dametjes! Ha , ha , ha , dat had je toch niet willen missen!!
    Veel succes en wat hogere temperarturen gewenst! Groeten Froukje

  • 27 Mei 2013 - 10:25

    Judith Korfage:

    Mijn werkgever is sponsor van www.fietsvooreenhuis.nl.
    Op 7 september fietsen of lopen naar de Galibier.
    Door te fietsen of te lopen realiseer je een huis voor mensen in Bangladesh!
    Hoe meer mensen zich aanmelden via mij krijg ik een prijs van mijn werkgever!
    Succes met het fietsen ik doe het je niet na!!
    Gr.
    Judith(je weet wel! Hahaha. )

  • 27 Mei 2013 - 12:16

    Esther:

    Hey Rene,
    Heb net al je verslagjes gelezen.
    Super zeg! Ben trots op je!
    Lekker genieten jij en hopelijk wordt het weer alleen maar beter.
    XX Esther

  • 27 Mei 2013 - 19:25

    Eddy Buisman:

    Tjeetje René, wat ben je al ver. Ruim op je gemiddelde als ik dat zo bereken. En wat een schrijftalent blijk je te hebben. Erg plezierig en gemakkelijk te lezen. Leuk. Blijf je volgen tot as maandag 4 juni. Op die dag kom ik je achterna. Ben bang dat ik je niet zal inhalen. Heel veel succes en sterkte verder.

    Groet, Eddy

  • 27 Mei 2013 - 20:08

    René Van Der Molen:

    Hey Judith,
    Goed bezig en hoop dat je veel geld ophaalt.
    En ja ik weet wel... Haha dat moment vergeet ik niet weer!!

  • 27 Mei 2013 - 20:11

    René Van Der Molen:

    Eddy, ik hoop dat je net zo kunt genieten als ik, en ik hoop voor je dat het weer meewerkt!
    Tot nu toe is het fris geweest.
    Succes met jouw fietsreis!

  • 28 Mei 2013 - 11:06

    Tonny Gina:

    Vanuit een koud en regenachtig Frankrijk kunnen we het niet laten om weer even te reageren.we zitten in een kamertje bij Siep en Marga waar we surfen op het internet.anders zouden we op hun prachtig terras zitten,maar dat is koud en nat.we lezen de berichten van jou en zitten soms hardop te lachen.je schrijft met veel humor.geweldig dat je al zo ver bent en dat je er van geniet.we hopen dat de regen ophoudt en dat je verder een zonnige tocht hebt.dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 54025

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: