Dag 11 - Reisverslag uit Meran, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Meran, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

29 Mei 2013 | Italië, Meran

Vanmorgen werd ik wakker in een leeg huis. De gastvrouw was naar de kerk maar had mijn ontbijt al klaargezet.
Nadat ik alles op had en mijn tassen ingepakt had, trok ik mijn regenjas aan om weer de regen in de gaan. Vandaag de laatste van de passen nl. Norbertshöhe en de Reschenpas.
Ik fiets vanuit Oostenrijk, Zwitserland binnen om een druk stuk weg te omzeilen. Na 1,5 uur ben ik weer terug in Oostenrijk. Ik moet gelijk aan de bak want de pas begint direct na de grensovergang. In een mooie gelijkmatige klim fiets ik de 7% van de pas omhoog. Ik blijf mooi in mijn ritme en trap gestaag door. Tot zo'n 3 kilometer onder de top van de Norbertshöhe gaat de regen over in sneeuw.... Allemachtig ben ik daarom in het voorjaar weggegaan? Met vreselijk koude handen kom ik boven waar ik mijn jack nog verder dichtrits en begin aan een kleine afdaling om vervolgens de Reschenpas over te gaan. Ik moet geconcentreerd remmen en sturen want het is koud, heel koud, en nat op de weg. De temperatuur op de garmin geeft 1 graad aan maar met de rijwind erbij voelt het veel erger.
Ik trap door en kom uiteindelijk op de Reschenpas uit. Onderweg naar boven tref ik twee hollandse dames ( met gebit) die net als ik naar Rome fietsen. Ze doen het iets rustiger aan qua tempo maar komen ook boven en net als ik erg verkleumd. Samen drinken we koffie en praten over het weer. We maken buiten nog foto's van elkaar in de sneeuw voor het thuisfront. Zelfs de serveerster en kok komen buiten foto's maken....
Het is intussen rond 12.00 en nu we toch in italië zijn (de pas ligt op de grens) bestel ik een bord spaghetti bolognese.
Rond13.20 is het droog en we gaan het weer wagen. Samen vertrekken we, maar ik laat de dames al snel achter me... Ze gaan me te langzaam. Al snel begint het weer te regenen en dat blijft het bijna doen totdat ik stop. Mijn plan was om in Merano uit te komen maar dit lijkt nog ver weg. Ik heb er slechts 40 km opzitten en Merano is nog 80 km.
De lucht is grijs en er is nagenoeg niets te zien door de mist. Ik besluit om tijd goed te maken. Ik neem een tijdrithouding aan leg de ketting op de grote plaat en zet aan. Een uur lang geeft de teller 30 tot 34 km per uur aan en het schiet op. Normaal zonde om zo hard te fietsen maar het is dan ook geen mooi weer!
Onderweg zie ik dikke sparren en dennen wit geworden van de sneeuw statig in de bossen staan. Nog niet zo lang geleden waren ze groen. Ik passeer een bordje wat aangeeft dat je hier de Stelviopas op kan, maar laat het aan me voorbij gaan. Merano komt binnen bereik. Ik fiets constant langs de rivier de Adige en het is een mooi gezicht.
Dan dient Merano zich plots aan. Blij dat ik toch nog 127 km heb kunnen afleggen ga ik via toeristenkantoor om te kijken waar ik een slaapplaats kan vinden.
Het lukt weer. Op mijn hotelkamer laat het bad vollopen voor een welverdiende traktatie.
Morgen word het vast beter hou ik me voor.

Ciao

  • 29 Mei 2013 - 21:52

    M.hekstra@ziggo.nl:

    Hey vriend,

    ik geniet elke avond nog even van je reisverslag. Je moet echt wat met je schrijfvaardigheid gaan doen!Ik wens je nog veel plezier en doe geen dingen die ik ook niet zou doen! Ik plop er een op je gezondheid!
    Take care!!
    Martin

  • 29 Mei 2013 - 21:59

    Ninette:

    Petje af René!!! Wat een avontuur.

  • 30 Mei 2013 - 08:27

    Hans:

    Wat ga je goed Rene, je houdt ondanks de temperatuur er behoorlijk de vaart in. Chapeau.
    Je verhaal over de oude dame komt griezelig bekend voor, was dat een onderkomen waar je de fiets in de kelder kon plaatsen..? Nu op naar Lagos di garda en dan ja helaas de toch wat eentonig po vlakte, en dan, dan de prachtige toch door Toscane en dan...je zult het meemaken als je de brede rode fietspaden onder je krijgt voor Rome. Een heer
    Ook gevoel ondanks de roma die daar wonen en die je doen beseffen dat het ongelijk verdeeld is.
    En nu op naar het lekkere weer.


  • 30 Mei 2013 - 09:22

    Bike Centre DIk:

    Goed bezig rene! Gaat mooi rap zo. Succes nog!

    Grtn uut Grunn.

  • 30 Mei 2013 - 12:21

    Tonny Gina:

    Wat een tocht en dan er nog met zoveel plezier over vertellen.we genieten er elke dag weer van.ga zo door en met alleen maar mooi weer.xxx

  • 30 Mei 2013 - 13:22

    Fokko:

    Wat een tempo ontwikkel je, al in Merano! Lig je voor op schema? Je hebt de Stevio wel links laten liggen, dat is dan weer jammer. Alle respet voor wat je aan het doen bent. Klasse! Goede reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 54026

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: