Dag 13 - Reisverslag uit Montagnana, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Montagnana, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

31 Mei 2013 | Italië, Montagnana

Na een heerlijke nacht in een mooie kamer met uitzicht op een tuin met palmbomen, met bergen op de achtergrond pak ik mijn tassen in. Ik ontbijt voor italiaanse begrippen luxe, reken af en ga op weg. Er schijnt een waterig zonnetje en het is niet koud.
Nog belangrijker, het is droog...! Ik fiets steeds stukken van de Via Claudia Augusta en is makkelijk te volgen. De Ádige stroomt nog steeds als een trouwe metgezel naast mij. Het Gardameer die ik niet zien kan door een bergrug ligt op nog geen 10 km van mij vandaan. Ik trap via Rivalta naar Rivoli en Pescantina.
Ik rijd bijna over een slang heen die op het fietspad ligt op te warmen. Hij of zij is niet groot maar het wel een aparte gewaarwording. Bij een stoplicht tref ik een Duitse dame op een vakantiefiets en ze vraagt mij de weg naar Verona. Ik vertel dat ik daar ook heen ga en op de gps rijd. Ze wil wel achter me aanfietsen wat ze dan ook zwijgend doet. Om 11.00 sta ik voor de poort van Verona. Ik ga nog een stukje richting het centrum om beter in te schatten waar ik mijn overnachting het beste kan maken. In het centrum neemt 'Heidi' afscheid en ik ga op zoek
naar een slaapplek. Dit valt niet mee en nagenoeg alles zit vol. Ik rijd door de smalle straatjes van de stad en kom zo langs bijna alle bezienswaardigheden. Opeens zie ik weer een hotel. Ik stop en vraag naar een kamer. Ja die heb ik , zegt de vriendelijke heer en geeft aan dat dat voor 1 persoon 220 eutjes kost. Nououou, denk ik bij mezelf... Stop die maar in je.....
Ik duik het doolhof weer in en word gek van éénrichtingswegen, kuilen of beter gezegd gaten in de weg, toeterende auto's en scheurende brommers.
Ik besluit hoe jammer ook om dit gekrioel achter me te laten. Ik kan niet zomaar mijn fiets parkeren en op die manier de stad bekijken. Bij terugkomst zouden mijn tassen gejat zijn( aanname) en ik loopt in mijn fietskleding rond wat ook niet echt aan te bevelen is. Op naar de oude ommuurde stad Montagnana. Dit is wel weer 60 km extra maar goed de keuze is gemaakt. Nou is mijn kont niet dik en is er nog wel een aantal grammen afgegaan door het fietsen maar ik voel vandaag elke kuil in het o zo slechte italiaanse asfalt. Het is oppassen geblazen om niet te roekeloos om kuilen heen te sturen want er rijden veel auto's en ze rijden hard! In sommige gaten passen mijn maatje 45 makkelijk in en dan ligt mijn wreef gelijk met het asfalt. Om aan te geven hoe erg het is. De alpen heb ik nu achter me gelaten en duik een ietwat Hollands landschap in. Via Mambrotta, Zévio, Coriano fiets ik naar Montagnana. Deze stad is geheel omsloten door middeleeuwse stadsmuren met 24 torens!! Verder heeft het 4 stadspoorten waarvan er twee zijn versterkt met een kasteel.
Het is een prachtig gezicht en hoop dat het binnen zo mooi is om er morgen eens rustig doorheen te lopen. Ik fiets onder de stadspoort door de vesting binnen en ga op zoek. Het plein met kerk en gebouwen zien er mooi uit,maar de rest stelt niet zoveel voor. In iedergeval niet zoveel om er een dag rond te lopen. Het eerste hotel die ik naar binnen ga is weer vol maar ze bellen naar een ander hotel die wel plek heeft. Ik fiets met de plattegrond die ik meekreeg de poort weer uit en rijd naar het hotel. Ik mag mijn fiets in de garage zetten en ga mee naar binnen. Volgens mij ben ik de enige gast in dit verlaten hotel. De eigenaar is eigenlijk ook verrast dat er iemand komt zo lijkt het. Op de vraag hoe laat ik het ontbijt wil zeg ik 07.30. Hij kijkt moeilijk en zegt dat het te vroeg is en wil het naar 08.00 brengen. Ok jouw dag denk ik. Mijn kamer is klein als ook de badkamer. De douchbak meet 60x60 cm. als je er in wilt stappen moet ik overdwars want groter dan 30 cm is de opening niet. Terwijl ik de warme kraan opendraai duurt het 10 minuten voor er warm water is, haha ik wilde net naar beneden gaan om het te melden. Terwijl ik mij probeer te wassen ram ik bijna de cabine uit elkaar....dan raakt mijn elleboog weer de deur, dan schop ik terwijl ik mijn benen was met mijn knie bijna het hele ding van de wand.
Ik moet er om lachen. Want wat moet je anders.
Er hangt 1 handdoek en die kun je ook gelijk als vloerbedekking gebruiken zo groot is hij.
Terwijl ik dit typ en even naar buiten kijk zie ik de avondzon. Het zal toch niet? Morgen zon? Ik ga er voor!!
Het is zo'n 75 km tot aan Ferrara en hoop dat het dan wel lukt. Als de zon nou lekker schijnt zoek ik een camping op want ik zeul toch niet voor Jan Doedel die kampeerzooi mee.

Ciau

  • 31 Mei 2013 - 20:42

    Annemarie En Leo:

    Ha René, dat klinkt weer pico bello! De douche mag niet veel voorstellen...maar het bed is vast niet veel beter. Zo'n asfaltkuil is er luxe bij. Maar zo te horen mag het de pret niet drukken! Met goed humeur fiets je de Italiaanse cultuur in. En gelukkig doe je er ons er levendig verslag van. Morgen lekker uitslapen en dan naar Ferrara. De fietsstad van Italie! Geniet!

  • 31 Mei 2013 - 20:49

    Sandra:

    Hoi dappere Rene,
    Je verslag is vroeg vandaag :) Meestal lees ik ze 's ochtends. Je schrijft zo goed, dat ik er in gedachten werkelijk een beeld bij krijg. Wat een geweldige belevenis! Nog veel plezier!!
    Groetjes van ons uit Bedum!

  • 31 Mei 2013 - 21:34

    Dorien En Jos:

    Wat moesten we lachen om jouw doucheavonturen! Kostelijk! Veel plezier in la dolce cita!

  • 31 Mei 2013 - 21:34

    Dorien En Jos:

    Cita = vita #stopdetijd

  • 01 Juni 2013 - 23:16

    Janny:

    Opeens realiseer ik me dat ik vanavond geen mailtje kreeg met jouw reisverslag. Maar ja kk weet het weer .... je zou je tent uit gaan proberen ..... en waarschijnlijk geen wifi of zo in de vuurt.... Morgen maar weer hotelletje of zo hoor. Wil gewoon weer een reisverslag van jou.

  • 02 Juni 2013 - 08:53

    Liek:

    Hij zat inderdaad op een camping. Heerlijk weer, gehad. Super dag gehad. Camping had wel wifi, maar hij had z'n hele verhaal klaar en toen was zijn iPad leeg.. Haha :-( korte updat dus van mij. Tent beviel goed, hij heeft super geslapen, en vanochtend weer met heerlijk weer opgestaan. Vandaag naar Bologna. Denk dat hij met dit weer weer een camping opzoekt, dat beviel hem goed. Nah.. Vandaag vast weer een leuk geschreven stuk van de pelgrim zelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 54012

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: