Dag 19 - Reisverslag uit Siena, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Siena, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

06 Juni 2013 | Italië, Siena

Heb geen inspiratie...... Hmmm daar kom ik niet ver mee..! Ik zal mijn best doen om er wat van te maken.
Ik werd wakker in mijn ( te kleine) tent. Ok denk ik, we gaan weer proberen om alles in korte tijd op te ruimen en af te reizen. Ik kleed me half aan en denk... Ik moet uit de tent want dit is geen doen! Eenmaal buiten trek ik de rest aan. De camping slaapt nog en ben kennelijk de eerste die wakker is. Ik ga douchen en loop weer terug naar mijn plekje alwaar ik water opzet voor de koffie. Door mijn mooie MSR brander kookt het snel maar stoot per ongeluk het pannetje om... Tjongejonge denk ik. Vooruit, ten tweede male water gekookt en nu gaat het goed. Ondertussen ruim ik op en al nippend aan de oploskoffie schiet het aardig op.
De tent moet nat opgeruimd worden maar het is niet anders. Ik neem afscheid van Martin en Anneke die gisteren naast mij zijn komen staan. We zullen elkaar niet weer zien want ze nemen een rustdag en Martin zijn fiets moet naar de fietsenmaker.
Het beloofd weer een zware dag te worden en het reisgidsje geeft aan dat er zo'n 1800 hoogtemeters in 85 km overbrugd moet worden. Ik laat Siena badend in de zon achter me en ben blij dat ik mij al heb ingesmeerd met factor 25. Het is al 19 gr. En still climbing.
Eenmaal onderweg schiet het niet op, ik sta te vaak stil om foto's te maken van deze prachtige omgeving. Iedere keer als ik weer opstap verzuren mijn benen helemaal en het zou beter zijn als ik gewoon zou doorfietsen. Maar ja, dan heb je later spijt dat je geen foto's hebt dus stop ik maar weer......
Eindeloos glooiende velden, cipressen, olijfbomen, druivenranken, kurkeiken, velden met klaprozen.... Het houd niet op! Wat is dit mooi. Minder mooi,nou ja ,minder leuk zijn de eindeloos op en neer gaande wegen die variëren van vlak tot 12 procent. En die laatste komt vaker voor dan de eerste.
Onderweg komt er een fietser me tegemoet rijden. Ze stopt en begint te praten.. Nou, beleefd als ik ben moet ik ook wel stoppen en het blijkt een jonge meid te zijn uit Australie. Kim heet ze en verteld over van alles en nog wat. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dat gekwebbel en zeg dat ik nog een aantal km te doen heb en wens haar een (gemeende) goede voortzetting van haar 3 maanden fietsvakantie toe.
Pfff dat kost tijd......in een rustig tempo beul ik de hele dag een beetje door en ik geef toe dit is de lastigste dag. Niet eerder had ik moeite met de klimmetjes en de 35 graden warmte. Ik zweet me het leplazerus. Genoeg drinken denk ik bij iedere slok water.
Redelijk uitgewoond haal ik mijn target voor vandaag nl. Casteldelpiano.
Op de camping die al voorbij zijn glorietijd is zet ik mijn tentje op waar hij vervolgens kan opdrogen. Ik was me en spoel mijn kleding uit, want dit is niet echt fris meer.....
Vervolgens stap ik op de fiets om richting supermarkt te gaan. Aangezien ik vanmiddag al warm eten heb gehad wil ik even een makkelijke maaltijd.
Ik koop tomaten,mozzarella, olijven en chianti. Op de camping maak ik in de zon op een terras met picknicktaffels mijn maaltijd klaar. Dwz. een caprese met olijven en een slokje wijn ter aanvulling. Ook komen er twee Hollandse dames uit Zwolle bijzitten die op hun fietsen op weg zijn naar........Rome.
Heb je die ook gezien? vragen ze en ken je die? Oooh en die is leuk of apart. Nou heb word weer een gezellige boel.
Ik was af nou ja, snijplank, mes en vork. Lekker makkelijk dit kamperen haha. Ik ruim alles een beetje op en haal mijn uitgespoelde kleding van de lijn.
Ik duik het wifihok in om mijn verhaaltje te maken en even naar huis te skypen.
De pijp is uit en duik zo mijn bed in. Het is een vermoeiende dag geweest met veel uitdagingen, afzien en oude herinneringen.
Moe maar voldaan zeg ik, buonanotte.

  • 06 Juni 2013 - 22:21

    Johanna:

    Hallo Rene

    ik wil je ook namens moeders zeggen dat we respect voor je hebben
    en ook moeders die de verslagen uitgeprint krijgt zodat ze op de hoogte blijft van je fiets avontuur
    leeft erg met je mee

    veel liefs van ons en succes met je laatste dagen en kilometers

    Moeders en Johanna

  • 06 Juni 2013 - 23:13

    Tonny Gina:

    Hoi Rene Dit zijn de laatste loodjes en ze zeggen,die wegen het zwaarst.We zijn weer thuis dus kunnen je laatste verslagen elke dag lezen.Als ik naar het kaartje kijk waar je helemaal langs bent gekomen,kan ik het haast niet bevatten dat je dat even op de fiets hebt gedaan.We zijn onwijs trots op je!Nu de laatste paar dagen nog,hopelijk wat gemakkelijker dan vandaag.Dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 54014

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: