Parijs dag 3 - Reisverslag uit Marienbourg, België van René Molen - WaarBenJij.nu Parijs dag 3 - Reisverslag uit Marienbourg, België van René Molen - WaarBenJij.nu

Parijs dag 3

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

19 Juli 2016 | België, Marienbourg

Wakker worden in een casino... Het klinkt als de film 'The Hangover' maar gelukkig is dat niet het geval.
Rond 10.00 fietsten we weg en het was gelijk warm wat de rest van de dag zo zou blijven.
We volgen de RAVel route met mooie stukken langs de Maas met halverwege het plaatsje Dinant. Nu is het druk maar in zijn tijd moorde Karel de Stoute de gehele bevolking van dinant uit. De Maas zal wel even op krentjebrij hebben geleken dunkt me. Later werd hier Adolfe Sax geboren en men vind de instrumenten terug als eerbetoon op de grote brug.
We vervolgen onze weg langs de Maas met af en toe hinderlijke stroken kasseien... Huh... Kasseien vraagt Vera wasda...
Nou de enorme stukken steen waarvan je bijna van je fiets afstuiterd.ohhh die....
Af en toe moeten we via de vele sluisjes oversteken naar de andere kant van het water. De pleziervaartuigen zijn in behoorlijke hoeveelheden aanwezig wat een mooi schouwspel geeft aan het geheel.
Vera en ik fietsen op een gegeven moment langs de tuinen van kasteel Freyr. De tuinen met oranjerie zijn aangelegd door de beroemde Franse architect Le Notre. Zelf ken ik hem niet.
de vele sinaasappelbomen die in de tuin staan zien er mooi uit.
Het verhaal wil dat de Franse koning in dit kasteel koffie heeft leren drinken. Al fietsend komen we bij onze eindbestemming marienbourg. Dit vestingstadje heeft een hotel... Nou ja hotel.. Een oud landhuis uit 1660 en daar slapen we vanavond. We hebben een kamer met wandschilderingen en heel veel barokke elementen en engelen. De hele tent hangt er vol mee en het ziet er best imposant uit.
We worden uitgenodigd om even over het landgoed te lopen en de vele dieren zoals herten en/of reeën lama's pauwen en nog een aantal beesten waar ik de naam niet van weet.
Twee van die beesten ( vogels) lijken op iets van een mengeling van gans, aalscholver, kalkoen en tijger. Die laatste omdat dit logge beest van minstens 25 kg gewoon over de takken van de boom voor me loopt. Alsof ie een musje is. Misschien zitten we wel in het gekke kierewiet opvangtehuis voor vreemde vogels.
Het koelt aardig af en na de 34graden van vandaag hebben we bij de lokale winkel fruit en yoghurtjes gehaald. Ook Vera had niet zoveel zin in warm eten. Heerlijke sinaasappels kersen nectarines en een beetje overrijpe meloen doet ook vullen en vol vitamines.
Morgen word nog een dagje met hoge temperaturen en een beetje klimmen.
Ik hoop dat Vera, die het overigens geweldig doet dat het niet te zwaar word.
Ik neem mijn petje af voor haar en ben enorm trots op hoe ze alles op haar af laat komen en handeld.

Ooievaar !

• 19 Juli 2016 - 20:51

Freddie :

Het schrijven gaat je weer goed af, ben blij en trots op jullie dat het zo goed gaat. Met veel plezier wacht ik op het plingeltje dat je mailtje er weer is. Succes in de berg jes morgen, en hoop dat jullie weer prachtige dingen onderweg tegen komen.

Groetjes

• 19 Juli 2016 - 20:53

Janny Hofman:

Klinkt fantastisch hoor. Door je stijl van schrijven is het bijna alsof ik mee fiets ....
    Veel fietsplezier nog!!

• 19 Juli 2016 - 21:45

Frans:

Geweldige reis dunkt mij ook. En mooi weer erbij ook nog!

• 19 Juli 2016 - 21:55

Liek:

Toppertjes hoor! Helemaal Vera!! (sorry rene ;-)
    Wat een creapy foto van die tafel...lijkt haast een spookkasteel.. hoop dat jullie rustig slapen.
    Heel veel succes en vooral plezier morgen weer! Lufjullie <3

• 19 Juli 2016 - 21:57

Boer Hans:

Tijger? Ooievaar? 25 kg? Hitte!
    Een ooievaar wordt 0,95 tot 1,10 m groot[21] (bek tot uiteinde staart). De vleugelspanwijdte is 195 tot 215 cm[22] en weegt 2,3 tot 4,4 kg.

Potverdrie zoals Mw Hofman zegt: "Alsof we meefietsen". Leuk.

• 19 Juli 2016 - 21:58

Tonny En Gina:

we zijn wat aan de late kant,maar zitten in Lauwersoog op de camping met Dominic.Dan lukt Wifi ook nog niet direct.Het lijkt of het Vera steeds gemakkelijker afgaat?Wat zullen jullie weer mooie dingen zien en waar je dan steeds terecht komt.Verrassingen!!!We zitten voor de caravan en hebben weer genoten van jouw verhaal.Super en vooral trots op jullie!!!Dikke knuffel

• 19 Juli 2016 - 23:05

Peter:

Super dat het allemaal voorspoedig gaat. Lekker bezig Vera.
    Succes morgen XX

• 19 Juli 2016 - 23:23

Mary-Ann:

Leuk om weer meegenomen te worden in jullie reis avontuur!!
    Leest lekker weg. En Vera enorm goed van je dat je deze bijzondere uitdaging aangaat. Succes morgen en vooral genieten samen, Mary-Ann

• 20 Juli 2016 - 09:07

Jos:

Inderdaad alsof we met jullie meefietsen, superleuke verslagen!

Jij voelde je natuurlijk meteen thuis in een opvangtehuis voor vreemde vogels, René! :-)
    En Vera: goed zeg dat het zo goed gaat! En laat je niet gekmaken door die rare vogel naast je he?

Groetjes en een heel goede rest van de trip!!
    En zondag zien jullie dan onze provinciegenoot in het geel (hopelijk!)

• 20 Juli 2016 - 11:14

Sandra:

Wat weer een leuk reisverslag! Succes, Vera (en René) en tot morgen ;)