Parijs dag 4 - Reisverslag uit Marle, Frankrijk van René Molen - WaarBenJij.nu Parijs dag 4 - Reisverslag uit Marle, Frankrijk van René Molen - WaarBenJij.nu

Parijs dag 4

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

20 Juli 2016 | Frankrijk, Marle

Dag 4 is eentje die ons nog lang zal bij blijven.
Na een heerlijke nacht in ons landhuis met engelen en ander barok gespuis ontbeten we met de gebruikelijke broodjes en zoetigheden.
Rond de klok van 10.15 vertrokken we richting een nog niet bekende( dag) bestemming. Vera had gezien dat er nog behoorlijk geklommen moest worden en we zouden zien hoe het zou gaan.we hebben 3 dagen iets meer gefiets dan we van plan waren en zo'n dag werd vandaag ook. Na 50 km gingen we al uitkijken naar een slaapplaats maar jah ... Zuid België of noord Frankrijk is erg dun bezaaid met hotels of gite's. Dat we moesten klimmen werd al snel duidelijk hellingen lang en kort wisselden elkaar af en stijgingen van 8 % was ook niet vreemd. Voor Vera die dit niet gewend is was het een enorme ervaring. Dapper trapte ze door terwijl ik soms in het sippe gezicht van mijn dochter keek. Na een erg stijle helling kreeg ze het te zwaar en een stop was onvermijdelijk. Na gerustelling en wat tips and tricks gingen we verder. Het fietsen liep nu meer soepel en er kwam weer een mooie lach op haar gezicht.
Bovenaan de hellingen deden we de high five en we daalden zoals Froome het in de Tour al liet zien. Bek op stuur...! Alles wel veilig natuurlijk en Vera is blij met het tellertje op haar stuur die af en toe de 40 km aantikt.
Onderweg kopen we broodjes,fruit drinken en ander lekkers om dit rond de klok van 12.30 op te peuzelen in de schaduw van wat bomen.
Om het uur moeten we even rusten om bij te komen van de warmte maar dit is niet erg. Parijs halen we zat op tijd !
Richting het einde van de dag boekte ik een B&B aan de route via booking.com via mijn telefoon. Heel erg handig...
Maar... Wat je op je telefoon niet ziet maar op de computer wel zijn de afstanden vanaf je reisdoel. Al fietsend kwamen we erachter dat we ca 15 tot17.5 km om moesten fietsen! Niet leuk als je er al flauw van bent. Bellen dus met de locatie...voicemail! Mijn Frans is zoals eerder uitgelegd niet denderend en moest afhaken. Booking.com gebeld en uitgelegd dat we dit niet zagen zitten, maar annuleren kon volgens de reglementen niet kosteloos.
Na een half uurtje belde deze dame terug met de mededeling dat het geregeld was! Geen extra kosten!! Hulde! Ondertussen stonden we voor een hotel die niet genoemd werd in de gids en ja hoor er was plek. Nou dacht ik dikke vette prima !!! We doen geen trap meer en voor Vera al helemaal niet.
Douchen een groot glas prik ( wel eentje met bronwater , mout hop enz) heerlijk.
Tijdens het eten in het hotel , Mwoah hotel... Beeeetje gedateerd maar ok we zijn er blij mee, begon de uitbater in het Frans hele verhalen te vertellen, terwijl ik hem al minstens drie keer heb duidelijk gemaakt geen Frans te spreken en al helemaal niet te verstaan. Aaahhhhh zei hij op een moment en pakte zijn telefoon.omg dacht ik wat gaat die ouwe knar nu weer doen... Hij drukte op allerlij toetsen murmelde wat Frans woorden en Viola daar kwam het hoge woord eruit. Hij sprak iets in zijn telefoon en de vertaal app die hij tevoorschijn had getoverd gaf aan dat hij vroeg of Vera mijn vrouw was.... Nu weet ik dat ik er jong uitzie qua lichaam en geest maar de vele rimpels op mijn wielrenbruine gezicht vermoeden toch een andere leeftijd. En Vera ziet er uit als een mooie meid van 16, toch?
Nah ik mocht ook in zijn telefoon de verlossende woorden in het Engels spreken dat Vera mijn dochter is en met een groot gebaar droop hij af. Niet erg omdat meneer dit hele verhaal begon toen hij het eten net had neergezet.
Nu moe maar voldaan op de kamer en de luiken vallen bijna dicht.
Die van Vera ook en dat is niet zo raar natuurlijk. Benieuwd naar de dag van morgen zeg ik weer

Ooievaar

  • 20 Juli 2016 - 22:11

    Tonny En Gina:

    tjonge jonge ik word al moe als ik het lees.Wel geweldig dat je Vera uit een diep dal kan halen en geweldig dat ze het iedere dag weer volbrengt.We hebben weer genoten van je verhaal.Jullie zijn een paar toppers!!!Troooooooots!!!!!!!!Dikke knuffel van ons

  • 20 Juli 2016 - 22:20

    Marieke Bootsma :

    Dat jij het kon, René, wist ik al. Maar wat ben ik trots op Vera! Go girl! En wat een prachtige foto van jullie! Ga zo door!

  • 21 Juli 2016 - 10:18

    Johanna:

    Hallo luitjes
    Wat weer een mooi reisverslag wat een belevenis zo samen
    Ben trots op jou Vera
    Nog een fijne voortzetting van jullie fietstocht en ik kijk weer uit naar jullie verslag van de volgende dag
    Dikke knuffel voor allebei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 54004

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: