Parijs dag 6 - Reisverslag uit Gressy, Frankrijk van René Molen - WaarBenJij.nu Parijs dag 6 - Reisverslag uit Gressy, Frankrijk van René Molen - WaarBenJij.nu

Parijs dag 6

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

22 Juli 2016 | Frankrijk, Gressy

Ongeloof...... Niet alleen als je stopt na een dagje fietsen en je wilt de Nederlanders volgen in de Tour.
Ook voor de gewone sterveling zoals ik valt het niet altijd mee. Vera en ik hadden een plan! Iedere dag rond de 70/75 km fietsen en dan zijn we in 7 dagen in Parijs. Dat laatste lukt nog wel maar morgen hoeven we nog maar een schamele 27 km te fietsen.. Huh? Jah, vandaag hebben we samen vanaf km 60 uitgekeken naar een slaapplaats, maar al wat er kwam weinig slaapplaatsen dus.
Wat er was, vooral gite's waren niet open, reageerden niet op de telefoon en tja dan moet je door. Na enige doorfietsen (rond km 80) eindelijk een hotel met restaurant. De tafels mooi gedekt raampjes open voor frisse lucht, maar geen fransoos te bekennen. Toch maar weer bellen. Niks niets nada njente... Onderweg hebben we maar wat voedsel gescoord want als we stoppen bij een gite of B&B heb je natuurlijk geen avondeten meer. Toch het boekje maar weer raadplegen waar de route en tips in staan. In het plaatsje Gressy schijnt een hotel te zijn die nog plek heeft. Daar zetten we op in.
Eindelijk hebben we een slaapplaats en de dag was achteraf gezien aanmerkelijk langer dan gepland. Ik ben trots op vera die weer redelijk vermoeid vanmorgen op de fiets stapte niet wetend dat ze een heeeele lange dag voor de kiezen kreeg.ze opperde zelf nog om maar in een keer naar Parijs te fietsen , maar dat leek me geen goed plan gelet op haar pijnlijke knieën.
Nu na 120 !!! Kilometer zitten we op ons prive terras voor onze kamer in een veel te duur hotel maar dat kan me nu even niet schelen.
Morgenvroeg een beetje uitslapen, laat ontbijten en rond de middag uitchecken om in 2 uurtjes naar ons eindpunt te fietsen.
Ik hoop dat we iets eerder in ons al geboekte appartement kunnen en dan hop.... De toerist uithangen.

We hebben vandaag trouwens wel een prachtige route gefietst !

Laters .....

• 22 Juli 2016 - 23:33

Marcel K:

Moi René & Vera,
    Wij hebben je verhalen gelezen wat ook heel leuk was om te doen.
    Wat jullie doen is een hele prestatie met name alle lof voor Vera.
    Wat vervelend/frustrerend dat jullie geen plek konden vinden en dat je dan verplicht verder moet. Hier wordt nog lang over nagepraat, denk ik.
    Nog een stukje trappen Vera/René, bestemming bereikt en dan lekker genieten in Parijs.

Groeten uit EENRUM

• 24 Juli 2016 - 10:33

Peter:

Super dat jullie samen zo'n leuke week hebben gehad. We wensen jullie nog een leuke laatste dag en tot snel. Groeten Noor, Janet en Peter