Dag 8 - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

18 September 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef/Waiau

Dag 8 alweer! Maar een echte lente dag. Het weer is prachtig als we opstaan in onze hostel. De wekker geeft 07.20 aan en we hebben er zin in.
De reis via de westkust gaat beginnen en we hebben de perfecte dag, al hebben we hier natuurlijk geen invloed op.
We pakken de koffers in en via de lift rollen we ze naar de auto die ik al voor heb geparkeerd.
Al snel rijden we via highway 6 langs lake Wanaka en lake Hawea omhoog.
Natuurlijk stoppen we regelmatig voor de foto momenten die elkaar rap afwisselen. Dit schiet niet echt op.
We rijden Haast binnen. Leuke naam voor een dorp terwijl je geen haast hebt.
Hier gaan we even stoppen voor een kop koffie.
De dame zegt dat we nog tien minuten moeten wachten want ze openen pas om 11.00! Oké dan. Na openingstijd bestellen we twee koffie en de dame die bedient geeft aan dat er vandaag geen sandflies zijn.... Deze kleine rakkers kunnen enorm vervelend zijn en prikken gemeen. Hebben wij even geluk!! Ik kijk terwijl ik even slurp aan mijn kop koffie naar de kleine zwarte stipjes vlak boven mijn Nike's. Op mijn blanke enkels ontwaar ik wat gekriebel.. Het zal toch niet? Ja hoor de lelijke rakkers doen zich tegoed aan wat ze ook maar uit me halen, maar wel voor het laatst. Drie vliegen in een klap is een mooie score al vind ik zelf.
Na de koffie die we snel hebben opgedronken vervolgen we highway 6.
De weg slingert mooi langs de kust en af en toe krijgen we een fantastisch uitzicht over de Tasman Sea.
Op een uitkijkpunt stoppen we even om wat foto's te maken.
In onze reisgids word een wandelroute beschreven die erg mooi schijnt te zijn en leid naar een van de mooiste stranden van NZ.
We turen onder weg naar de bordjes en warempel we vinden de ingang van een beetje verstopte parkeerplaats.
We pakken de rugzak gooien de benodigde spullen er in en gaan op pad. De route volgt door een prachtig bos met ontelbare varens waar de zon van boven sprookjesachtig door heen schijnt.
Het pad slingert zich door het bos en af en toe passeren we stukken met planken en een mooie loopbrug die lekker schud op de stappen die je maakt.
Op een gegeven moment horen we de branding... We zijn er bijna ! Het bos wijkt opeens en staan op een bounty achtig stuk strand.
Onze mond valt open... Zo mooi! De branding met enorme golven beukt op het strand en we genieten enorm.
Wat een kadootje is dit. Wat er ook zijn, zijn de enorme hoeveelheid sandflies... Grote zwermen rakkers die graag hun cocktailprikker in ons willen stoppen. We zijn er echter nu op gekleed en alleen onze gezichten zijn onbedekt. Dit is te doen.
Ik sprokkel wat door de zee en zon gebleekte takjes en mooie ronde stenen als aandenken aan deze mooie plek.
Terug bij de auto eten we wat fruit en vervolgen onze weg. Het weer is nog steeds lekker.
Via de Fox Glacier rollen we het dorp Franz-Josef binnen.
Hier hebben we de nacht geboekt om morgen met een heli naar de gletsjer te vliegen daar zullen we landen en een twee uur durende hike maken met een gids.
Nu maar hopen dat het weer meezit. We doen wat boodschappen en koken een lekkere pasta in onze keuken van de gehuurde studio.
Na de afwas een kopje koffie en een stukje typen en dan zit de dag er weer op en vallen de luiken bijna dicht.
Het was weer mooi!
Op naar morgen.....

• 18 September 2016 - 12:24

Janny:

Haha. Prachtig verhaal uit de Französische Buchholz ......

• 18 September 2016 - 13:36

Johanna En Harrie:

hoi Rene en Liek

wat een belevenis
    wat een mooie foto's
    door de verhalen is het net of we als een vlieg met jullie mee reizen
    we kijken uit naar de volgende verhalen van jullie belevenissen
    groetjes van ons xxx