dag 13 Kaiteriteri, Abel Tasman park - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu dag 13 Kaiteriteri, Abel Tasman park - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu

dag 13 Kaiteriteri, Abel Tasman park

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

23 September 2016 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Time flies when youre having fun!
we staan weer vroeg op want het is weer aan lange rit vandaag naar het noorden. Het Abel Tasman Park staat op het menu.
De foto s die we thuis al van dit park hebben bekeken zagen er bijzonder mooi uit.
Over thuis gesproken. we hebben natuurlijk met regelmaat contact met de kids en hun opa en oma. Op dit vlak loopt alles soepeltjes, althans dat vertellen ze ons en wie zijn wij om hieraan te twijfelen.
het geeft een goed gevoel!
onderweg zien we dat ook de lente hier aanbreekt. Veel kleine lammetjes en het frisse groen in sommige bomen en struiken.
de rit geeft het vandaag mooi weer.
De dikke bewolking maakt snel plaats voor de zon en ipv. de kachel zetten we nu weer de airco aan...Yess!
rond 11.00 de dagelijkse kop koffie en doorrrr. Bert zou hier niet genoeg aan hebben maar mis de hoeveelheid niet per dag. Rond 15.00 komen we na een beetje verkeerd gereden te hebben op het weggetje naar de accommodatie. ik moet de automaat in de bergversnelling zetten anders trekt hij het niet..... naast mij kijkt Liek enigszins wantrouwend naar de bestuurder, maar alles komt goed. zelfs de Nissan Lelijk (of Nissan Slurpy ivm het brandstofverbruik) komt hier boven...
na het inchecken kijken we vanuit de kamer en slaapkamer uit over een goudgele kust met prachtig blauw water. Straf... nee dit is geen straf!
Het ligt wel iets meer afgelegen dan we hadden gehoopt maar dit mag de pret niet drukken.
We willen hier een paar dagen verblijven en wat trips maken. Je kunt je met een watertaxi af laten zetten en terug wandelen of kajakken. we willen het eerst maar bij wandelen houden omdat het weer misschien wat anders word.
Broer Frans is vandaag ook geland die samen met nicht Gina via Singapore hierheen is gevlogen. Hier ligt de basis van deze reis nl het bezoek aan mijn tante die 85 jaar word over een paar dagen.
alle neven en nichten zullen voor het eerst samen komen. Tante is in de vroege jaren 50 geëmigreerd en heb haar slechts twee keer mogen ontmoeten. Dit word de derde keer en een hele bijzondere mag ik zeggen.
We eten in het dorp een maaltje in het enige restaurant wat open is.... het is nog vroeg in het seizoen.
De plaatselijke mannenclub die ook aanwezig is maakt dat het rustig met elkaar kletsen tijdens het eten overgaat in het uitschreeuwen van wat woorden.... wat een kippenhok! het zal wel van het vele bier komen wat de oudjes naar binnen laten glijden.
terug op ons stekkie tik ik mijn verhaaltje en Liek kijkt wat tv. Moe van het autorijden kruip ik er lekker vroeg in. Morgen weer een nieuwe dag en het word weer een verrassing wat we gaan beleven. Ik heb er zin in !En Liek ook!

• 23 September 2016 - 15:43

Freddie:

Wat mooi dat het weer beter wordt, met een zonnetje wordt alles nog mooier.
    Geniaal.....slurpy....moest gelijk aan zijn baasje denken.

latersssss