Dag 3 boulder- camping Lake Mead 38 km - Reisverslag uit Lake Meade, Verenigde Staten van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 3 boulder- camping Lake Mead 38 km - Reisverslag uit Lake Meade, Verenigde Staten van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 3 boulder- camping Lake Mead 38 km

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

25 September 2017 | Verenigde Staten, Lake Meade

Dag 3
Om 04.30 wakker geworden, jetlag? Mwoah, toch maar weer in kunnen slapen.
Het word geen drukke dag want het is maar ca 15 km naar de camping alwaar we het kampement opslaan om vandaar naar de Hooverdam te fietsen. Wel eerst 10 dollar betalen om het national park binnen te komen.
De camping is prachtig en we staan tussen de bomen op een daalders plekje.
Na een pittige rit tegen de toch wel mooie bergen op passeren we de security van de Hooverdam.
Nog nooit zoveel beton gezien in mijn leven.. onvoorstelbaar hoe groot dit allemaal is.
We mogen de fietsen niet onbeheerd achterlaten en fietsen maar langzaam over de dam en maken af en toe en foto.
De terugweg is weer klimmen en stoppen maar even in de Hooverdam Lodge voor een koud biertje.
Vanaf hier is het dalen naar de camping dus dat moet nog wel lukken.
Op de camping moet Eddy voor de tweede keer zijn luchtbed plakken want daar zit zit een grote jaap in. Hoe dat komt is een raadsel al verdenk ik Toos van het snijden in haar luchtbed zodat ze daar niet meer op hoeft. Eddy heeft vervolgens haar bedje meegenomen. Tja...... keuzes...
Vlakbij ons op de camping staan twee mannen met een tent.
Het is net of we naast Forrest Gump staan maar dan in de donkere uitvoering
De een kletst echt onafgebroken en zelfs Eddy verbaast zich erover....en die is wel wat gewend op dit gebied, de ander doet net alsof hij luistert en zegt af en toe ja of nee.
Net als ons eigenlijk....
Met zicht op lake Mead koken we een lekkere en voedzame maaltijd. De zon schijnt nog op het meer terwijl de tent nu in de schaduw staat. Goede combi.
Als toetje hebben we een lekker kopje Italiaanse koffie uit de percolator. We zijn zo klaar voor deze dag en duiken er vroeg in. Morgen een lange en zware dag met 120 km door de bergen. De fiets word al zwaarder van de vele boodschappen die iedere dag toch mee moeten en de weg loopt morgenvroeg gelijk stijl omhoog.
Ondertussen heeft de Garmin met onze route de geest gegeven.... vanaf nu maar navigeren op de sterren en het richtinggevoel van Eddy? Nog een dingetje...er is geen douche op de camping, en er zijn nu al aardig wat vliegen......

• 25 September 2017 - 16:29

Boer Hans:

Camping gratis?
    Warme nachten of koelt het flink af?
    Hebben jullie beiden navi mee?
    So far al mooie verhalen ga zo door.

Verslag uit: Verenigde Staten, Lake Meade

Rondje Las Vegas

Dag 1 Amsterdam-Las Vegas
De start van een fietstocht van 4 weken rond de Grand Canyon en Monument Valley USA

Na een korte nacht staan we te wachten op fietsmaatje Eddy en zijn vrouw Toos, buiten is het nog donker...het is 05.30
Keurig op tijd staan ze voor de deur en leggen we mijn fiets achter in de auto bovenop die van van Eddy.
Op Schiphol vergeet ik bijna mijn telefoon die op de stoel in de auto ligt.
Dan begint de hilariteit.... ons bagagewagentje met daarop twee dozen met een fiets er in past natuurlijk niet door een deur...of lift....of roltrap. Telkens de dozen er af en weer op, maar het lukt! Bij de liften zijn we Toos en Liek kwijt. Alles wat er uit komt, maar geen Liek en Toos. Het begint goed.
Na een ( grote)kop koffie die Liek overigens niet lekker vond vanwege het feit dat ze er per ongeluk zout ipv suiker in had gedaan gaan we richting de gate.
Hier nemen we afscheid van de dames en realiseren ons opeens dat we te veel tijd hebben gebruikt met koffie drinken.
Eddy is aardig nerveus en kakelt... oei oei oei ... we zijn te laat.... het vliegtuig vertrekt zo.
Na wat voorgedrongen te hebben bij de pas controle haasten we ons verder.
Ergens halverwege worden we opgewacht door het grondpersoneel die ons heeft ingecheckt. Mr Buisman...and mr van der Molen..? Yep thats us...
you have to RUN! We hebben nog een paar minuten en ze willen onze bagage al uit het vliegtuig halen.
We zetten het op een rennen en iedereen staat op ons te wachten. Pffff wat een stress.
Eddy raast maar door over hoe hij normaliter altijd op tijd is.... dat hij net iets eerder dan ik bij de gate was.... en dat hij zo'n goede hardloper was. Dat het nog wat gaat worden met ons, 4 weken samen. We komen puffend het vliegtuig in en in no time vertrekken we , goh das snel hahaha
De vlucht naar Dallas duurt 11 uur en dan nog 3 uur door naar Las Vegas.
Het is een lange dag die 9 uur langer duurt door het tijdsverschil.