Dag 8 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

30 September 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Dag 8 Grand Canyon Village- Dessert View 50 km

Om 06.15 schrik ik wakker... verslapen? Oh nee we hebben een chill dagje.
Slechts een km of 50 hebben we te doen. Via de supermarkt rijden we de camping af ivm de aanwezige WiFi. Snel het blog versturen en de berichten checken. Binnen 5 minuten fietsen we opeens langs de rand van de Grand Canyon.... ik word er even helemaal stil van en het emotioneert me ook een beetje. Hier kom ik voor en ik voel een vreemde rust over mee heen komen, alsof ik thuiskom.
Ik gedachten verzonken staar ik lang naar dit enorme schouwspel. Onvoorstelbaar groot! Foto's worden genomen en dit blijft de rest van de dag zo doorgaan.
Het geeft een raar en nietig gevoel om als klein mens langs dit natuurverschijnsel te fietsen wat al miljarden jaren bestaat. Zullen Trump en Kim Jung un hier verandering in brengen?
We stoppen onderweg verschillende keren om opnieuw met verbazing te kijken naar het steeds veranderende cayonland.
Als we op de camping aankomen checken we zelf in wat gebruikelijk is op dit soort campgrounds. Eddy kraait alweer over de hele camping dat hij korting heeft met zijn 68 jaar !! Niemand die het gemist heeft vermoed ik.
Na het opzetten van de tent en een opfrisbeurt ( er zijn wederom geen douches)
vertrekken we naar de winkel 500 meter verderop.
Verder dan bier en wat chips komen we niet dus de maaltijd van vandaag bestaat uit onze uit Nederland meegebrachte gevriesdroogde outdoor maaltijd. Cashewnoten Nasi.... water er op, zakje dicht en na 8 minuten is de maaltijd klaar. Uit ervaring weet ik dat het nog goed smaakt ook.
Vanuit de winkel fietsen we naar de rand van de Canyon om daar in alle rust een blikje bier open te trekken en ons te verbazen over dat we hier mogen zijn en nog wel op de fiets ook. Vooruit we nemen nog één, omdat het kan!
We eten op tijd om de zonsondergang te kunnen bekijken in de Canyon. Intussen zijn Will and Jill naast ons komen staan. Ze vroegen of we de plek met hun willen delen want de camping is vol. Nou hun camper past er makkelijk bij dus geen probleem. We weigeren het aangeboden geld en als dank komt Jill met haar laatste Guadeloupe meloen aan ( met pijn in haar hart want ze zijn verrukkelijk) en nog een paar müsli repen. Will voorziet onze telefoons van stroom en wat local info en horen nu ook de roep van de mannetjes eland. Zonsondergang in de kloof is echt prachtig en we zijn daar niet alleen merken we en het is een magisch schouwspel van kleuren.Ik denk aan thuis en mis ze!
Tja...

  • 30 September 2017 - 18:46

    Janny Hofman:

    Heerlijk om jouw verslagen te lezen René.
    In 1980 heb ik de Grand Canyon van Yellowstone Park mogen aanschouwen. Niet te tippen An de echte. Maar toch .. ken beetje het gevoel.
    Geniet er van!

  • 30 September 2017 - 21:04

    Rike:

    Wat is de Grand Canyon overweldigend hé! Dat jij daar nu op de fiets bent... ik was er twee keer en dan met een auto, vond dat al zo'n belevenis. Die enorme afstanden in dat land waar alles te groot lijkt. De natuur maar ook die supermarkten met alleen al die te grote pakken melk zoals alles in grootverpakking daar. Goed dat er af en toe Starbuck koffie is trouwens!
    Veel plezier verder!

  • 01 Oktober 2017 - 18:28

    Peter Van Laar:

    Zo, heb er eindelijk tijd voor om met een zekere jaloersheid ( want op een steiger staan werken in Groningen is toch heel wat anders) te reageren.
    Dag een begon al goed voor jullie, bijna te laat voor het vliegtuig, en zo hoort het ook, houd de spanning er tenminste een beetje in en een goed begin voor je verhaal toch?
    Las Vegas uit rijden en dan veel junken, hoeren en door ander gespuis omringt te worden geeft mij toch een horor gevoel, beetje The Living Deads die langzaam op je af komen schuifelen.
    Omkeren dus, heel verstandig.
    Maar ja dan kapt Garmin er mee en overgeleverd te zijn aan Eddy's richting gevoel is nou ook niet het veiligst.
    Dus even opgezocht hoe hem weer aan de praat te krijgen.
    Garmin, later we van hem een haar maken, Garmen dus, heeft drie knopjes, twee onder en een boven ( bij de real live Garmen is het precies anders om). 10 seconden bovenste aan uit knopje ingedrukt houden en er komt weer leven in Garmen. Niet aan alle drie de knopjes komen dan slaat ze op hol, ha ha. Ach ja beetje vunzig mag het soms wel zijn en het doet je gelijk even denken dat je maar een eenvoudige bouwvakker bent.
    Aber; toch blijven ze een wat maf die Amerikanen, veel groot en zoetigheid en slappe koffie natuurlijk, een getuigenis van hun smaak.
    Ik moet je zeggen Rene, en ik geef het niet graag toe, dat je het weekdier in mij toch een beetje wakker hebt gemaakt. Ik lees namelijk jou schrijfsels voor aan Jeannette, die er erg van geniet, en op punt aan gekomen dat je toch lichtelijk geomood wordt door al dit natuurschoon, trots op Lieke bent en aan huis denk, slaat mijn stem toch een beetje over en moet ik een klein brokje weg slikken. Ga lekker door zo ja, maak maar een echt weekdier van mij.!

    Eddy is ook wel top zeg, lekker kleppen, zin in alles en goed kunnen koken etcetera, goeie reis maat.
    NORMALITER, of is het hectoliter of deciliter, ik weet het niet meer( dit is voor insiders) zou je nu bij mij op de steiger staan lekker schilderen, maar ik gun je dit reisje en alle belevenissen met liefde. Fiets en schrijf zou ik zeggen.

    En oh ja. Alle vrienden van Rene is het geen goed idee om Renee te sponsoren zo dat hij ieder jaar weer een grote tocht kan doen en wij dan voor ons zuur verdiende geld prachtige verhalen terug krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Rondje Las Vegas

Dag 1 Amsterdam-Las Vegas
De start van een fietstocht van 4 weken rond de Grand Canyon en Monument Valley USA

Na een korte nacht staan we te wachten op fietsmaatje Eddy en zijn vrouw Toos, buiten is het nog donker...het is 05.30
Keurig op tijd staan ze voor de deur en leggen we mijn fiets achter in de auto bovenop die van van Eddy.
Op Schiphol vergeet ik bijna mijn telefoon die op de stoel in de auto ligt.
Dan begint de hilariteit.... ons bagagewagentje met daarop twee dozen met een fiets er in past natuurlijk niet door een deur...of lift....of roltrap. Telkens de dozen er af en weer op, maar het lukt! Bij de liften zijn we Toos en Liek kwijt. Alles wat er uit komt, maar geen Liek en Toos. Het begint goed.
Na een ( grote)kop koffie die Liek overigens niet lekker vond vanwege het feit dat ze er per ongeluk zout ipv suiker in had gedaan gaan we richting de gate.
Hier nemen we afscheid van de dames en realiseren ons opeens dat we te veel tijd hebben gebruikt met koffie drinken.
Eddy is aardig nerveus en kakelt... oei oei oei ... we zijn te laat.... het vliegtuig vertrekt zo.
Na wat voorgedrongen te hebben bij de pas controle haasten we ons verder.
Ergens halverwege worden we opgewacht door het grondpersoneel die ons heeft ingecheckt. Mr Buisman...and mr van der Molen..? Yep thats us...
you have to RUN! We hebben nog een paar minuten en ze willen onze bagage al uit het vliegtuig halen.
We zetten het op een rennen en iedereen staat op ons te wachten. Pffff wat een stress.
Eddy raast maar door over hoe hij normaliter altijd op tijd is.... dat hij net iets eerder dan ik bij de gate was.... en dat hij zo'n goede hardloper was. Dat het nog wat gaat worden met ons, 4 weken samen. We komen puffend het vliegtuig in en in no time vertrekken we , goh das snel hahaha
De vlucht naar Dallas duurt 11 uur en dan nog 3 uur door naar Las Vegas.
Het is een lange dag die 9 uur langer duurt door het tijdsverschil.

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2017

Review

21 Oktober 2017

Dag 27

18 Oktober 2017

Dag 26

17 Oktober 2017

Dag 25 littlefield-Las Vegas 148 km

16 Oktober 2017

Dag 24
René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 54056

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: