Dag 18 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

30 September 2016 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Nog even terug naar gisteravond.
We zijn met elkaar naar de plaatselijke rugbyclub geweest die tegen een ploeg van het Noordereiland speelde.
Tasman Makos tegen Counties-Manukau-Steelers.
De thuisploeg Makos won met een krappe meerderheid
15-10. Het was mijn eerste wedstrijd die ik live zag en was onder de indruk van het spelletje. Niet dat het heel spannend was( volgens de kenners) maar de manier waarop er gespeeld werd.
De nationale tv was er ook om het geheel uit te zenden.
Vanmorgen eerst naar mijn tante want die is 85 jaar geworden.
Het was een kort bezoek want wij gingen vandaag met een aantal familieleden op een privé charterboot de Marlborough Sounds op.
Smiddags zouden we bij tante een borrel halen. Zij zou niet meegaan.
De charterboot ligt in Picton. Dit is ook de plek waar Liek en ik zondag zondag op de ferry stappen naar het Noordereiland.
Het weer is prachtig. We stappen met 12 man aan boord en de 2 motoren van ieder 200pk worden gestart.
Hmmm dat word een mooi ritje.....
We varen met een lekkere snelheid door de Sounds, als plots de kapitein de boot voorzichtig tot stilstand brengt en naast een paar kleine pinguïns laat varen. Maf!
We varen verder om in een baai het huis te zien die jaren in het bezit is geweest van de familie.
Je kunt hier alleen per boot komen en je moet je eigen water en voedsel meenemen. Erg mooi, maar ook afgelegen.
Als we langs een zalmkwekerij varen, zwemmen er een tiental zeehonden onder de boot door en spelen met elkaar.
Ze laten zich makkelijk fotograferen.
We lunchen in een baai in een prachtig restaurant en genieten van het prachtige weer. Links en rechts word er wat zonnebrandmiddel gesmeerd die gratis in een jerrycan op de bar staat. We zitten buiten uiteraard. Op het laatste stukje terug gooit Brian onze kapitein de gashendel nog wat verder open. Iedereen joelt en we vliegen met alle pk's aan boord naar de 32 knopen toe. Volgens kenners iets van 50 km per uur! Kikken!!Terug in Picton winkelen we nog wat en spelen de kleine kids die mee waren in de speeltuin.
We rijden samen terug naar Blenheim om bij tante Leda een verjaardagsborrel te halen. Het is gezellig druk in haar nieuwe huis.
S'avonds doen Liek en ik nog een paar boodschapjes en eten in een lokaal restaurantje een lekkere vis.
Nu met de hakken op tafel in ons riante huis tik ik de laatste woorden van vandaag.
Morgen gaan we lunchen met elkaar en komen de laatste familieleden aan. Ik ben benieuwd..........

• 01 Oktober 2016 - 08:12

Harm:

De vis wordt ver gehaald, of zo.
    Wij moeten het doen met kibbeling..o nee laatst nog schotel met zalm en kabeljauw gehad :)

Wat zullen jullie over 2 weken weer moeten wennen aan de alledaagse sleur hier, zeehonden lopen hier vermomd aan de lijn moet je maar denken.

Nog een fijne tijd gewenst!