dag 14 Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu dag 14 Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu

dag 14 Kaiteriteri

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

25 September 2016 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

tripday...

Vandaag staat er een dag Tasman Park op het programma. We willen met de watertaxi van Kaiteriteri naar bijna het einde van het park Awaroa varen om vandaar terug te wandelen naar een klein strandje aan Bark Bay.
We komen bij de receptie achter het feit dat de boot een half uur eerder gaat dan we dachten en moeten ons haasten met het ontbijt.
vlug mikken we wat voedsel in onze buikjes en vliegen naar het vertrekpunt in onze baai.
ik loop alvast naar de boot om hem tegen te houden en Liek laat de tickets stempelen bij de kaartverkoop.
uiteindelijk zitten we aan boord en de loopbrug word ingetrokken. Je stapt zo vanaf het strand op de boot, heel mooi!
we varen langs Split Apple Rock en Adele Island waar weer diverse zeehonden ons aankijken vanaf de rotsen. Het blijft geweldig om te zien.
Via Anchorage bay, Torrent Bay en Bark Bay varen we naar Awaroa Bay.
hier worden we gedropt en krijgen nog wat laatste aanwijzingen mee van de skipper.
en... Zorg dat je op tijd terug bent in Bark Bay voor de pick up terug.
Nou, Als de boot weg vaart en we alleen op het strand van Awaroa staan denken we.. Dit is wel erg alleen. Maar tegelijk ook te gek want wanneer ben je nu ergens waar geen drommen toeristen zijn! hier dus.
We genieten van de rust en het gebrek aan mensen en lopen over een goudgeel strand terug naar het plekje waar onze route begint.
Mooi, geweldig en nog veel meer van deze woorden kunnen we gebruiken om deze wandeling te omschrijven.
via een slingerend pad door de bossen klimmen en dalen we, om met regelmaat een doorkijk te krijgen over prachtige baaien met de goudgele stranden. Het weer is vandaag wat slechter en af en toe regent het wat. Dit mag de pret niet drukken.
We hebben al snel door dat we de boot terug makkelijk halen en beginnen iets langzamer te lopen. In Bark Bay staat een hut waar je kunt overnachten.
als we een uur te vroeg aankomen besluiten we hier even te gaan schuilen, want het is begonnen harder te regenen.
zo,n 30 minuten voor aankomst van onze taxi lopen we het laatste stukje van de route en komen, als de boot de baai in vaart op het 55 meter brede strandje uit.
Mooie timing.
Een beetje rillerig van de regen kruipen we wat dichter tegen elkaar aan.
onze regenjassen hebben hun dienst maar weer eens bewezen .
Terug in het resort douchen we om weer lekker warm te worden. Een half uur later komt Frans binnen, die gebracht word door mijn nicht Jo en haar man Graham.
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik mijn nicht heb gezien. We kletsen bij over Frans zijn vliegtrip hier naar toe en mijn familie die hier is gaan wonen.
Net als de vorige keer dat ik Jo en Graham zag word het weer zeeeeer gezellig en we lachen wat af.
Ik trek een Crayfisch uit de koelkast die we voor Frans hebben meegenomen en als een volleerd professional
trek ik het beest uit elkaar. Mwoah denkt Graham, dat kon beter. Samen smikkelen ze het beest op onder het genot van een glaasje wijn.
Ze moeten nog 2 uur terug rijden en gaan op den duur weg.
We hebben samen besloten een dag eerder naar de familie te gaan omdat het weer nu een beetje tegen valt. We hebben zin om de rest van de familie te ontmoeten. s avonds rijden we downtown Kaiteriteri en eten een pizza. Als we terug rijden zie ik twee beesten op de weg...Het is donker en denk twee eenden te ontwaren. Als ik bijna over ze heen dreig te rijden trap ik op de rem. Het blijken twee kleine pinguïns te zijn.... pfffff, net op tijd schieten ze weg. Maf!
Terug in het resort nemen we een afzakkertje en vallen moe maar voldaan in slaap............

• 25 September 2016 - 22:29

Ineke:

Wat een belevenis weer ,wens jullie veel plezier bij je familie.