Dag 15, 16,17 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 15, 16,17 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 15, 16,17

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

29 September 2016 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Zo, even een samenvatting van de afgelopen dagen.
De dagen met mooi weer waren even op. Het heeft twee dagen geregend en we hebben niet veel gedaan. Ook wel lekker op een bepaalde manier. Rust. Boek lezen, beetje internetten en boodschappen doen.
We hebben, vanwege de weersvoorspelling besloten een dag eerder naar de familie te reizen.
Dus op de 27ste in de auto via Mapua Wharf ( leuk haventje) naar Nelson.
Hier willen we ook even kijken en stoppen in het centrum.
We lopen wat rond, drinken koffie en komen bij toeval terecht bij een juwelier die de bekende ring heeft mogen maken die gebruikt is in de film Lord of the Ring.
Het origineel lag in de winkel op een speciale plekje en het was bijzonder om die te kunnen zien.
Na wat te hebben rond gekeken zijn we doorgereden naar Blenheim. Hier woont het merendeel van mijn familie.
Mijn tante die, aangemoedigd door de Nederlandse regering geëmigreerd is op haar 22ste stond er kwiek bij.Morgen word ze 85 ! Ze woont zelfstandig, rijd gewoon nog in haar auto en heeft net een nieuw huis gekocht. Geweldig!
Het is een bijzonder weerzien want ik had haar in ca 25 jaar niet meer gezien.
We hebben afgesproken bij Jo ( nicht) en haar man Graham.
Hier tref ik ook mijn nicht Gina uit Nederland die samen met Frans hier heen is gereisd.
Later ontmoet ik ook mijn neven Ged en Ray. Ray is net overgevlogen uit Australië na een reis van7 uur met diverse vluchten. Ik heb hem 1 x ontmoet 35 jaar geleden maar herken hem gelijk.
Een aantal kids van neven en nicht zijn er ook en er komen van het weekend nog meer.
Het word een drukke gezellige boel.
Gisteren 28 sept.zijn Graham Frans en ik even voor een kort ritje van een uur op de mountainbike geweest richting het lokale mountainbikepark wat erg leuk was. Thuis aangekomen opgefrist en hup naar diverse wijnhuizen geweest waar deze streek wereld beroemd om is. Niet bepaald een erge plek om te zijn naar onze mening....we proeven geweldige wijnen en gelukkig heeft Graham aangeboden de Nissan slurpie te besturen.
We kopen een heerlijke Sauvignon Blanc die op een speciaal moment pas open mag. Hmmm....
S avonds eten we met elkaar bij Jo en Graham een zelfgemaakte NZ maaltijd . Lekker!! En zeer gezellig.
We hebben. Nog veel te zien hier en een verjaardag van mijn tante te vieren.
Erg bijzonder om al deze mensen te kunnen ontmoeten aan deze kant van de aardkloot.

Word vervolgd