Parijs dag 1 - Reisverslag uit Diest, België van René Molen - WaarBenJij.nu Parijs dag 1 - Reisverslag uit Diest, België van René Molen - WaarBenJij.nu

Parijs dag 1

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

17 Juli 2016 | België, Diest

Vanmorgen vroeg opgestaan na een onrustige nacht. Oorzaak, een vreemd bed, kermisgeluiden op de achtergrond als ook een wel zeer vervelend muggetje die al prikkend mijn lijf bewerkte.
Na een heerlijk ontbijtje bij onze lieve vakantie vrienden in Valkenswaard, met Lorenzo de auto naar Eindhoven gereden waar we na de plichtplegingen van afscheid nemen en foto's maken de eerste meters maakten op onze mooie fietsen richting het mooie Parijs.
Via de bossen rond Eindhoven door het natuurgebied van de Malpie zoefden we makkelijk naar het zuiden.
Rond de middag net toen ik dacht dat we geen eetgelegenheid meer tegen zouden komen was daar opeens een mooi plekje met uitkijktoren.
We hadden allebij een lekkere omelet met spek besteld en een glaasje prik ... Tja ben nu niet alleen en moet iets van een verantwoorde vader zijn...
Na het eten moesten we natuurlijk de hoge toren beklimmen die in ieder geval bij de schrijver voor enige verzuring in de benen teweeg bracht.
We hebben wat foto's gemaakt en weer naar beneden gegaan.
We hadden al 50 km gefietst en liepen voor op mijn denkbeeldige schema van 70 km per dag.
Toch hebben we s middags nog 35 km gefietst om in het mooie Belgische Diest uit te komen. Reden.. Veel plekken om te overnachten. Nu, na een heerlijk maal op de grote markt met kermis terug naar hotel de Franse Kroon. Niet luxe maar leuk en betaalbaar.
Zo nog een glaasje prik en dan maar weer naar ons bedje. De Ardennen roepen !

• 17 Juli 2016 - 21:09

Tonny En Gina Huising:

Leuk om weer elke dag de belevenissen van jullie te lezen.Fijn dat jullie goed weer hebben.Het zal in de Ardennen zeker wat klimmen worden.Hopelijk een nacht zonder kermis?Fijne dag morgen.

• 17 Juli 2016 - 21:42

Marieke:

Leuk hoor, zo samen op pad. Alle succes met jullie verdere tocht! Geniet.

• 18 Juli 2016 - 00:24

Hans :

Hé Vera, smaak al (beetje) te pakken?

• 18 Juli 2016 - 09:37

Sandra:

René en Vera, ik wens jullie een gezellige en mooie fietstocht samen. Maak er een onvergetelijke tijd van! Ik ga jullie verhalen volgen.

• 18 Juli 2016 - 14:00

Frans:

Zet hem op toppers! PS: NZ is toch later dit jaar??