Parijs dag 2 - Reisverslag uit Namen, België van René Molen - WaarBenJij.nu Parijs dag 2 - Reisverslag uit Namen, België van René Molen - WaarBenJij.nu

Parijs dag 2

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

18 Juli 2016 | België, Namen

Na een heerlijke nachtrust in een heerlijk bed moest ik Doornroosje naast mij goed wakker maken. Moe van de inspanning van gisteren was Vera nog niet klaar voor een dag fietsen.
Eerst maar ontbijten... Lekkere broodjes, koffie, thee, kortom de hele mikmak aanwezig.
Nadat we vol waren hebben we nog even wat lekkere dingetjes voor onderweg meegenomen. De fietsen stonden gelukkig nog in de afgesloten garage van het hotel en nadat we hadden opgezadeld fietsten we over de inmiddels stille kermis het stadje uit.
Via talloze mooie paden en weggetjes met mooie namen zoals het 'stalen ros pad' ' Kempen Haspengouw route' 'de suikerroute' en het vrouwenpad' deze laatste deed zijn of haar naam geen eer aan...ook een lang stuk over wat eens een spoorlijn was om soldaten naar het front te transporteren. Mooi maar erg recht.
In Hoegaarden naast de brouwerij maar een stop gedaan en onze meegenomen lekkernijen en onderweg gekochte broodjes opgepeuzeld. Wat is het leven toch goed!
Vera fietst goed mee maar was wel een klein beetje stil vandaag.
Maar toen we bijna bij ons eindpunt Namen kwamen veerde Vera weer op en kwamen de babbels ook weer terug. Gelukkig maar. Vandaag 73.6 km volgens de Garmin gefietst.
Ik gaf Vera de keus om een eettentje uit te zoeken en dat werd de eerder door haar ontdekte lokale Domino's.
Tja wat zal ik er over zeggen.... Niets ....
We hadden lol en vermaakten ons prima en dat is waar het nu even om gaat!
Op de terugweg hebben we nog even het fort van Namen beklommen en dat vonden de beentjes niet zo fijn. Het uitzicht was overigens wel erg mooi!
We zitten nu in het deel van België waar ze 'boshoer' en ' ooievaar' zeggen en dat lukt ons aardig ! Voor de rest lukt het me niet om ook maar één woord Frans te spreken.
Moe maar voldaan zitten we in ons hotel wat ook het plaatselijke casino is, of andersom.
Met eens wat anders dan een glaasje prik tik ik dit bericht en denk alweer aan morgen.
Misschien de grens met Frankrijk al over??

• 18 Juli 2016 - 21:17

Tonny En Gina:

We rijden met jouw verslag vanaf de bank mee.Super van jullie twee!Jij bent al wel wat gewend,maar voor Vera de eerste keer zo ver. Een biggel hoor,super trots op jullie!!!

• 18 Juli 2016 - 21:46

Hans:

Zeg René, morgen is Vera aan de beurt voor een verslag!
    Jullie komen veel te snel in Parijs zo, of ga je nog een rustdag inlassen?

En, even opgezocht:

Symbool van de stad Namen is de slak. Met enige zelfspot plaatsten de inwoners van Namen een beeldengroep in het centrum. Hierin doen twee stripfiguren een verwoede poging slakken in een kooi op te sluiten en aan de ketting te leggen. Anders zijn de slakken de Namurois te snel af…