Dag 22 - Reisverslag uit Rome, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Rome, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

10 Juni 2013 | Italië, Rome

Hier volgt nog een verslag van gisteren. jullie snappen wel dat de belangen gisteren even ergens andes lagen.
welnu,
Als ik wakker word realiseer ik me dat het vandaag de laatste dag is. Ik heb de dag ervoor zover gefietst dat ik maar een klein stukje hoef te doen en alleen bergafwaarts,waarvan de laatste 12 km vlak zijn want er ligt een mooi fietspad langs de Tiber.
Ik had de wekker gezet op 08.00 en word er wakker van. Bijna tegelijkertijd gaat de telefoon.... Een sms van Liek, 1uur en 50 minuten vertraging.....Pffft dat schiet niet op. Ik zet de wekker een uur later en draai me weer om, maar kan niet meer slapen. De gedachte haar straks weer te zien laat alle slaap verdwijnen.
In mijn bed pak ik de I-pad en zet een muziekje op.
Als ik gedouchd heb ga ik naar mijn prive keuken en met een gevulde koelkast voor me pak ik diverse lekkere dingetjes. Er staat zelfs een Nespresso voor me klaar.
Terwijl ik ontbijt lees ik nog snel de reisgids door en zie dat er,behalve Rome natuurlijk niet zoveel meer te zien is onderweg.
De vertraging heeft ook tot gevolg dat ik met de gastheer moet overleggen of ik wat langer kan blijven. Normaal moet je om 10.30 afreizen. Dit is geen probleem en ik besluit de tijd dan maar even te doden door mijn fiets een beetje schoon te maken. Dat heeft ie wel verdiend vind ik na al die probleemloze km.
Het doekje word al snel zwart en moet hem meerdere malen uitspoelen, want vooral de wielen met hun remslijpsel zijn erg vies.
Als ik klaar ben gooi ik het doekje weg en ga vervolgens mijn kleding opruimen. Ik trek een schoon shirt aan maak alles gereed voor de laatste km. Een wat oudere man komt in zijn oldtimer aanrijden. Aan de motor te horen is het iets bijzonders en het blijkt een mooie oude lamborghini te zijn. Ik overweeg even om er foto's van te maken maar voel me bezwaard.
Om 12.00 moet ik weg en reken af met de gastvrouw. Ik neem nog een folder mee van deze B enB want dit is de mooiste waar ik tot nu toe ben geweest. En dicht bij Rome.....
Ik ga op pad en moet erg rustig aan doen want ik heb tijd genoeg. Ik moet nog maar 28 km fietsen. In een slakkentempo fiets ik richting mijn eindbestemming en denk terug aan alle mooie en bijzondere dingen. Als ik langs de Tiber fiets op het mooie vlakke fietspad zie ik links en rechts prachtige wilde bloemen. Ik stop en pluk een veldboeket voor Liek. Kom ik niet met lege handen aan......
Verrassend snel zit ik midden in de stad en voor ik het weet sta ik achter de St. Pieter. Liek is inmiddels geland en weet de chauffeur zover te krijgen dat ze haar op het St. Pieterplein afzet. Ik parkeer mijn fiets voor een terrasje achter de kerk en bestel een licht alcoholische versnapering,BAM JONGUH..... Denk ik bij me zelf. Ik heb het toch maar weer geflikt en dat zonder training. Met gepaste trots nip ik aan mijn glas en moet wachten totdat ik een sms krijg van Liek. De afspraak is dat zij er al staat en ik dan kom aanfietsen. Na zo'n 30 minuten voel ik in mijn buik een raar gevoel en promt gaat de telefoon... Liek, ze is er....
Ik pak snel mijn fiets en trap naar het plein wat 100 meter verderop ligt. Ik zie haar eerder dan zij mij. Ze kijkt links en rechts maar nog steeds ziet ze me niet. Opeens ziet ze me en komt aangerend. We vliegen elkaar om de nek en kussen elkaar.
Allebij met tranen in de ogen, vertellen we elkaar hoe we elkaar gemist hebben. Mijn veldboeket bloemen is overgegaan naar een droogboeketje maar mag de pret niet drukken.
We maken foto's dat ik op het plein sta en natuurlijk eentje met het t-shirt wat ik van vv Bedum 3 heb gekregen. Dit laatste was beloofd en belofte maakt schuld is me geleerd.
Op naar het hotel waar ik na vele dagen de fietskleding in de tas kan doen en weer de gewone kleding aan kan.
S'avonds lopen we de stad in met zijn ontelbare leuke straatjes. We lopen via Campo dei Fiori waar ons hotel ligt naar het Piazza Navona. Het is prachtig allemaal en de zon laat zijn laatste stralen op de oude gekleurde gevels schijnen.
Bij een leuke Trattoria eten we iets en kunnen het allebij niet op.
Te veel van het goede... Al slenterend kopen we nog wat te drinken voor in het hotel. We hebben een eigen dakterras met tafel en stoelen. Er staan een paar enorme bloempotten waar mooie en grote planten in staan met veel kleuren bloemen. Een klein paradijsje lijkt het. Nooit eerder konden we vanuit onze kamer zo een italiaans binnenplaatsje oplopen.
Moe van het reizen besluiten we te gaan slapen. Morgen een autotje huren om de fiets en bagage weg te brengen. Buiten Rome ligt een camping die dit allemaal verzorgd zodat we niet op het vliegveld hoeven te klooien.
Als ik thuis ben zal ik voor jullie een selectie foto's plaatsen zodat jullie een indruk krijgen van mijn ervaringen.
Er volgt dus nog één laatste verslag na deze 2300 km lange reis.
Voor nu zeggen wij arrivederci....!

  • 10 Juni 2013 - 11:32

    Michelle:

    Leuk om dit weer te lezen.. Ook hier gaat alles goed ;) kids zitten braaf op school en de doggies liggen lekker te snurken.. !!;) Have fun nog daar... Ciao

  • 10 Juni 2013 - 11:38

    Rike:

    GEWELDIG!!!

  • 10 Juni 2013 - 12:44

    Johanna:

    Fijn om te lezen dat alles goed is
    we wensen jullie nog een paar fijne dagen in Rome
    we hebben respect voor jou Rene dat je het toch maar even geflikt hebt op de fiets
    en ook voor Angelique die het thuisfront het bewaakt
    we kijken uit naar de foto's om het verhaal compleet te krijgen van de plekken die je zo mooi hebt beschreven

    XXXXX Johanna en Harrie en moeders

  • 10 Juni 2013 - 15:10

    Janny:

    Wat een prachtig verslag of beter gezegd: wat waren het fantastische reisverslagen. Ik heb er van genoten.
    Knap hoor Rene dat je dit hebt volbracht. En ben natuurlijk heel benieuwd naar de foto's.

  • 10 Juni 2013 - 16:10

    Ineke:

    Super Rene ,we hebben met véél plezier je verslagen gelezen. Een topprestatie is het wat je hebt gedaan ,genieten jullie nog maar fijn even een paar dagen van elkaar .nog véél plezier en tot ziens in Beem.

  • 10 Juni 2013 - 22:36

    Erik (takkie):

    Top gedaan Rene, erg leuk om elke dag je verslag te lezen. Heb met je meegeleefd, vooral in de eerste dagen met al die regen (ze hebben er nu in DLD nog steeds last van...).
    Zie je gauw weer thuis en ben benieuwd naar de foto's !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 1419
Totaal aantal bezoekers 54223

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: