Dag 19 - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

11 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Cedar Mesa Campground- Boulder 79 km

Zal ik een t- shirt aan doen of niet denk ik als ik ga slapen?.. neh....
Rond 02.30 toch maar gedaan. Ik had het koud. Echt! Richting de ochtend steeds dieper in de slaapzak gekropen brrrr.
Het blijkt 7.5 gevroren te hebben..vandaar dacht ik. Als we wegfietsen is het nog 4 graden onder nul. De zon is er nog niet en ik verkleum op de fiets. We ploegen door het mulle zandpad naar wat de zwaarste etappe van de vakantie is. Een keer ben ik over ledig en laat de fiets de vrije loop bergaf met minstens dertig km op de teller kom ik in het mulle zand en slinger van links naar rechts... nauwelijks in staat op de fiets te blijven hang ik zo veel mogelijk achterop de fiets. Het gaat goed, maar het was wel een waarschuwing.
Ondertussen laat de zon zich zien en de temperatuur schiet naar de 2 graden.. jottum!!
Wat wel prachtig is is de vouw in de aarde en de gigantisch stenen wand van minstens 80 meter hoog waar we kilometers langs fietsen. Spektakel !
Als we de kloof verder inrijden zie ik op de Garmin voor me de haarspeldbochten die komen gaan. En hoe!
De volgende kilometers gaan omhoog... tot aan 16 procent aan toe! Gemiddeld 12 procent stijging geeft het bord aan. Op mijn lichte racefiets krijg ik hier al een natte bilnaad van, laat staan met de vrachtwagen van 40 kg waar ik nu op zit. Het lukt me alles te fietsen, maar Eddy moet lopen. Dit vanwege het feit dat zijn hartslag niet zo hoog mag worden. Arme Eddy. Trouw wacht ik op hem net als de hele dag. Ik krijg wel de tijd om foto's te nemen, want Eddy is niet zo snel vandaag... en stil ( op het vloeken na)
De rest van de dag is als volgt ... klimmen met percentages van 10 tot 14 procent. Vaker dan me lief is. Maar wel door fantastische landschappen. Termen als Bullfrog Burr trail, Escalante national park, Dead Horse track enz komen langs.
Als we moe Boulder binnen fietsen gaan we op zoek naar een motel. Ik vraag onderweg nog aan een dame welke het beste is en als ze klaar is met uitleggen lacht ze haar tanden bloot.... ik tel er 4...Het lukt uiteindelijk een van de drie te boeken. Pfieuw.... wel een bed... kortom, de ouwe mag op bed en ik slaap in de schommelstoel.
Geen WiFi maar wel een douche. Morgen?? Who knows ....

  • 11 Oktober 2017 - 19:56

    Peter Van Laar:

    Wat is het verslag toch weer prachtig beeldend Renee, fiets steeds met jullie mee.
    Tussen haakjes, ik kwam die berg ook niet op ( in de gedachte dat ik mee fiets dan he ) en bedenk zelfs met racefiets niet, Eddy hoeft zich dus niet te schamen.
    Lijkt af en toe Japan wel, daar verzeil je ook in de meest rare situaties, voor je het weet zit je apenhersens te eten. En hoezo Alaska wind, dat is nog al een afstand.
    Jammer van het slangenleer, moet ze toch nog een jaartje verder met de honderd laarzen die ze al
    heeft.
    Ik blijf mij verbazen over die Amerikanen, moet ze ook maar eens live gaan aanschouwen.
    Groet, fiets lekker en schrijf vooral door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boulder

Rondje Las Vegas

Dag 1 Amsterdam-Las Vegas
De start van een fietstocht van 4 weken rond de Grand Canyon en Monument Valley USA

Na een korte nacht staan we te wachten op fietsmaatje Eddy en zijn vrouw Toos, buiten is het nog donker...het is 05.30
Keurig op tijd staan ze voor de deur en leggen we mijn fiets achter in de auto bovenop die van van Eddy.
Op Schiphol vergeet ik bijna mijn telefoon die op de stoel in de auto ligt.
Dan begint de hilariteit.... ons bagagewagentje met daarop twee dozen met een fiets er in past natuurlijk niet door een deur...of lift....of roltrap. Telkens de dozen er af en weer op, maar het lukt! Bij de liften zijn we Toos en Liek kwijt. Alles wat er uit komt, maar geen Liek en Toos. Het begint goed.
Na een ( grote)kop koffie die Liek overigens niet lekker vond vanwege het feit dat ze er per ongeluk zout ipv suiker in had gedaan gaan we richting de gate.
Hier nemen we afscheid van de dames en realiseren ons opeens dat we te veel tijd hebben gebruikt met koffie drinken.
Eddy is aardig nerveus en kakelt... oei oei oei ... we zijn te laat.... het vliegtuig vertrekt zo.
Na wat voorgedrongen te hebben bij de pas controle haasten we ons verder.
Ergens halverwege worden we opgewacht door het grondpersoneel die ons heeft ingecheckt. Mr Buisman...and mr van der Molen..? Yep thats us...
you have to RUN! We hebben nog een paar minuten en ze willen onze bagage al uit het vliegtuig halen.
We zetten het op een rennen en iedereen staat op ons te wachten. Pffff wat een stress.
Eddy raast maar door over hoe hij normaliter altijd op tijd is.... dat hij net iets eerder dan ik bij de gate was.... en dat hij zo'n goede hardloper was. Dat het nog wat gaat worden met ons, 4 weken samen. We komen puffend het vliegtuig in en in no time vertrekken we , goh das snel hahaha
De vlucht naar Dallas duurt 11 uur en dan nog 3 uur door naar Las Vegas.
Het is een lange dag die 9 uur langer duurt door het tijdsverschil.

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2017

Review

21 Oktober 2017

Dag 27

18 Oktober 2017

Dag 26

17 Oktober 2017

Dag 25 littlefield-Las Vegas 148 km

16 Oktober 2017

Dag 24
René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 54262

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: