Dag 2 - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

20 Mei 2013 | Nederland, Zutphen

Vanmorgen wakker geworden na 10 uur slapen. Had het kennelijk nodig. In het newhampshire hotel te Zutphen hebben ze een heerlijk uitgebreid ontbijt kan ik melden. Ik was als eerste in de ontbijtzaal en heb gelijk mijn thermosfles maar gevuld met koffie voor onderweg .... Oeps.
Om 09.00 op de fiets gestapt en vertrokken met een grauwe lucht en koude wind, brrr
Lekker fietsen over landwegen en door bossen kom ik langs de veluwezoom alwaar een kamikazeeekhoorn door mijn voorwiel probeert te rennen. Ik kan melden, het is mislukt! Pfieuw!
Op naar de Waal en Nijmegen. Wat is het hier mooi.Via een binnendijkjefiets ik door richting Groesbeek. Iets verder bij Grafwegen...!! heb ik heerlijk geluncht.
Al fietsend tuf ik verder en kom door het Nationaal Park de Maasduinen. Ik moet twee keer met een pond over de Maas en moet 1x 1€ en 1x€ 0.60 betalen, nou dat is niet echt veel...!
Bij het Maasstadje Arcen kwam ik even in de verleiding om de Hertog-Jan brouwerij binnen te gaan, maar heb hier toch vanaf gezien.Wel verstandig dacht ik zelf.
Nu lig ik op een heerlijk bed in een B enB in het centrum van Venlo.
Totaal weer 135 km gefiets en de benen zijn aan rust toe, nu al.
Morgen vertek ik richting roermond waar ik iets verderop de grens overga met Duitsland. Ik verwacht ergens in Euskirchen( in de buurt van Bonn) te eindigen maar dat is altijd maar weer afwachten.

  • 20 Mei 2013 - 22:32

    Ribootje:

    Geen al te beste voorspellingen van het weer in Nederland. Gelukkig ga jij de zon tegemoet. Nog heel even doorzetten. ... Succes voor morgen!

    Groet!

  • 20 Mei 2013 - 22:52

    Hans:

    Ok, so far so good. Mooi landje he? Wij zijn destijds gestart bij de Mac in Duren. Misschien ligt dat nog steeds op de route, hoewel dat in de tijd aangepast zal zijn. Jammer van de kou, verdorie. Goed bed en ontbijt is welbesteed! Ciao.

  • 20 Mei 2013 - 23:05

    Snollebak:

    Euskirchen, das een heel eind lellebel maar ja jij bent tot alles in staat.
    Euskirchen, de Eifel, is het gebied waar mijn vriend Michael Kolf vandaan komt, Reetz wel te verstaan.
    Van af Euskirchen ga je dalend op de Rijn af, dat wordt tempo langs dat stroompje, hoop dat het niet te goed weer is, scheelt een hoop ongemak, anders ziet het daar zwart van de van de Germanen met gemotoriseerde fietsen (Nederlandse met V2 motor, uit 40-45), helmen(ook uit 40-45, pracht dingen trouwens) en fluorideerde hesjes, gemaakt van restanten van fosforbommen (ook al uit 40-45, wat veel wendbaarheid vereist en bel gebruik (hoop dan, als het mooi weer is, dat je wat ekstra bellen heb meegenomen vanwege slijtage). Eigenlijk had je dus beter 3 bellen mee kunnen nemen inplaats van drie handdoeken, ha ha.
    Het leuke van de Eifel is is dat de eekhoorns plaats maken voor wilde zwijnen die door je spaken willen kruipen, moet kunnen. Hoop wel dat je je Auswheis niet vergeten bent.
    Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 54272

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: