Dag3 - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van René Molen - WaarBenJij.nu Dag3 - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag3

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

21 Mei 2013 | Nederland, Zutphen

Vandaag redelijk fris begonnen aan dag 3.Zal wel aan de fles Pino Grigio hebben gelegen. Om 08.50 vertrokken uit Venlo om koers te zetten naar Germanië.
Geen overstekende eekhoorns dit keer maar een muis...Mwoah die kan ik wel hebben gnagna.
Via Baarlo en Kessel richting Roermond.Hierna kwam het mooie st. Odiliënberg. Onderweg moest ik nog omfietsen vanwege een kapotte veerpont. Gelukkig was er een aardige dame die met mij meefietste naar de volgende pont. Zij moest tenslotte ook over om te gaan shoppen in Roermond Al fietsend over de R.U.R ( Rur Ufer Radweg) door een licht glooiend landschap rijd ik Duitsland binnen. Niet wat dit aangeeft maar opeens andere nummerborden. Het Duitse gedeelte van de R.U.R. gaat over 45 kilometer onverharde wegen en voor mij kwam het Parijs-roubaix erg dichtbij en was blij dat er weer wat asfalt kwam zonder kuilen en plassen. Het riviertje de Roer is wel idilisch.
Na Linnich en Jülich kwam het wat grotere plaatsje Düren. Centrum van de papierindustrie oa door het zachte water van de Roer.
Ik ben tenslotte in Zülpich geeindigd om in het plaatselijk hotel een kamer te nemen. Het ruikt hier alleen mega naar Dettol...
Nait best jaaa.
Morgen maar weer verder!

• 21 Mei 2013 - 20:05

Silvio:

Leuk hoor die verslagjes van jou. Veel succes.

• 21 Mei 2013 - 20:44

SSnol:

Jammer Lellebel dat het weer niet mee zit.
    Ik zou, als ik jou was maar een beetje die auf bremze gehen, voor je de Alpen berijkt, de Giro Italia
    wordt tegenwoordig met sneeuw banden gereden en daar heb je geen plaats meer voor in je fietstassen daar er al drie handdoeken in zitten en gelukkig maar het weer is nat genoeg, ja jonge je zal het weten.
    Hier is het overigens prachtig weer, sta lekker in mijn T-shirtje, zonnetje op mijn hoofd lekker te schilderen buiten.

• 21 Mei 2013 - 21:09

René Van Der Molen:

Hey snollebak, het weer was vandaag goed. Moest om 10.00 de beenstukken al uitdoen zo warm.heb zelfs een rode toet van de zon, haha
    Heb de eerste bult van de Eifel gehad en mijn benen waren aan het eind van de dag niet echt meer dat je kunt zeggen tjonge jonge....
    Heb slechts 2 handdoeken mee! Dit op advies van een ervaringsdeskundige!!
    Grtz

• 21 Mei 2013 - 21:10

René Van Der Molen:

Zie net je naam....lekker Duits trouwens.

• 21 Mei 2013 - 21:41

FranZ:

Jawohl! Dus eekhoorns. Pas op in duitsland voor Knudelwuppers, die zijn pas gevaarlijk. Gaattie? Weer is slecht laatste dagen en wordt nog slimmer. Nou ja, beter dan tornado's zoals gisteren in de US. Zelf net uit Frankfurt terug, misschien zijn we elkaar wel tegengekomen. Op bezoek geweest bij vriendin van Mam. Vandaar dat ik je niet uit kon zwaaien. Rustig aan en pas op voor de Knudelwuppers!

• 21 Mei 2013 - 22:01

Hans:

Duss Düren gehad, dan gaat de reis vanaf nu gelijk op.
    Mag toch hopen dat je beter weer hebt dan wij hier, dat is pas muizen.
    Maak je veel gebruik van de navi?
    Nog geen trek in kamperen, en gelijk heb je,
    Succes richting de Alpen, het wordt nu wat klimmen geblazen.

Groet oet Beem

• 21 Mei 2013 - 23:05

Aardewerk En Rode Schoenen:

Kijk, je bent ook nog een schrijftalent. Da's mooi. Goed op koers en al in Duitsland. Heerlijk om over al die ontberingen te lezen terwijl we zelf bij de warme kachel zitten. Ga zo door! Immer Gerade Aus en je komt vanzelf bij de Paus (dat rijmt namelijk).
    veel groeten, L & A

• 22 Mei 2013 - 11:55

Jos Van Der Borg:

Leuke en goede berichten, René!

En als je zo'n bult overmoet.. je mag ook weer naar beneden he!
    Je hebt je GPS neem ik aan weggegooid? heb je niet nodig als je naar Rome rijdt he?

Even een waarchuwing (na al!) voor als je in Rome bent: nait te kwoad kiekn, voor je het weet doet de Paus een excorcisme :-)

goede Groet en goede reis!
    Jos

• 22 Mei 2013 - 19:37

Freddie Bootsma:

Hoi Rene,

Geweldig om alles te lezen, je beschrijft het allemaal leuk en lees het met veel plezier.
    Volhouden gozer, en lees je latersssssssssss

• 23 Mei 2013 - 20:38

Tonny Gina:

Hoi lieverd we zijn nu bij siep en marga en hebben nu pas wat van jouw reisverslag kunnen lezen.wat leuk geschreven.we gaan nu geregeld even bij siep en marga jouw verslag lezen.moeten dan gelijk de kat eten geven.we hopen wel dat je beter weer hebt dan wij.goede reis verder.denk om de eekhoorns en muizen.dikke knuffel