Dag 9 - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

27 Mei 2013 | Oostenrijk, Bludenz

Lellebel, Assepoester, Mordor, Snollebak,Hans en Grietje, aardewerk en Rode schoentjes... Zomaar wat namen die langskomen in de reisverslagen. Erg leuk al die reacties en geniet er met volle teugen van.
Vanmorgen om 07.00 ging de wekker en dacht .... Nog niet! Dus heb de tijd een uur aangepast en knorde lekker verder.vandaag is een rustdag. Ik kijk uit het raam wat uitzicht geeft op een helder en rustig weerbeeld over de Bodensee. Hmmm zal het dan eindelijk eens meezitten?
Langzaam douche ik me en kleed me aan. Sleep mijn 21 kg aan tassen de trap af en haal mijn fiets uit de afgesloten garage. Wat een heerlijke slaapplek had ik weer gevonden! Vreemd dat het allemaal zo makkelijk gaat.
Ik neem afscheid van de heer des huizes die me succes wenst. 30 meter verderop stop ik alweer om bij de bakker een ontbijt te bestellen. 1 koffie drink ik gelijk op en neem twee broodjes gezond en een grote koffie mee voor onderweg. De eerste meters die ik fiets maken me duidelijk dat het echt een rustdag word. Het wil niet en ik hoef ook niet. Ik heb nog net geen zijwielen nodig en heb een toeristentempo. Een gezin met twee kinderen fietsen me voorbij. Nu het weer opgeknapt is zie ik de schoonheid van de Bodensee en de alpen die op de achtergrond aanwezig zijn.
Ik fiets nu pal langs het meer. 539 m2 groot en252 m1 diep. Alleen het meer van Geneve is groter. Aan de horizon zie ik dat graaf Zeppelin in zijn luchtschip koers zet naar het westen. Weg van zijn geboorteplaats Friedrichshafen.
Onderweg glimlacht iedereen naar me.... Het kan ook zijn omdat ze mijn enorme smile zien want dit is pas echt genieten!!
Ik zie houten huisjes tegen de bergen geplakt, koeien met hun bekende bellen die in frisse alpen weiden grazen, treinen waar de ncrv hele uitzendingen aan wijd, turqoise rivieren en dito alpenmeren waar je de weerspiegelingen in ziet van de machtige besneeuwde alpen en zon... Veel zon.Rond 13.00 stop ik om mijn broodjes te nuttigen met een orangensaft.
Ik neem een besluit.. De beenstukken gaan uit, als ook de jas en handschoenen. Ik fiets verder met een gemiddeld tempo die ik niet durf te noemen. Gestaag rijd ik over het strakke zwarte asfalt. De robuuste Shwalbe Marathon supreme banden gonzen onder mij. Op naar Feldkirch en dan alpenstad Bludenz waar ik een overnachting plan. Met mijn snoet in de zon rijd ik al een tijd langs woest schuimende rivieren met de mooiste kleuren blauw smeltwater.
Ik fiets, door de gedachte aan een groot glas bier zo snel dat ik Bludenz alweer voorbij ben. In het eerstvolgende dorp (5 km verder) loop ik het plaatselijke gasthaus binnen en scoor een kamer. Gelijk maak ik mijn fiets schoon en kijk alles na. Morgen moet ik de Arlbergpas over, want de Silvretta is helaas dicht door sneeuwval. Op het terras laat ik met met 1.5 ltr bier vollopen, heerlijk! Na de 101km van vandaag hebben de benen niet echt hoeven werken.
Na gedoucht te hebben schuif ik aan voor de avondmaaltijd. Het word een Wienershnitsel (alweer) ik overdrijf niet als ik zeg 25 x 35 centimeter pffff deurmat!!
Mijn gedachten zijn constant bij huis en aan Liek... Zonder haar kan ik deze reis niet maken en ben dan ook dankbaar voor het gegeven dat ze zich zo opstelt.... Respect!! Ik hou van je.

  • 27 Mei 2013 - 20:27

    Bertram Vos:

    Goedenavond Renee

    Vol belangstelling lees ik netjes elke dag je bericht
    Geweldig zoals je de kilometers fiets, ik vond het al een heel eind om vanaf de Vlijt naar Uilennest te fietsen, nou moet ik zeggen dat terug vaak nog zwaarder is.
    Heel veel succes morgen met je eerste echte berg etappe.
    En ik hoop dat je nu echt mooi weer gaat krijgen.

    veel succes

    Bertram en Gerda

  • 27 Mei 2013 - 21:21

    Harm Meijer:

    Hey Rene,

    Geniet heerlijk van je rustdag, je hebt het verdiend topper, je gaat goed. Ik wens je veel succes morgen als je de bergen ingaat, kom op, je kan het!!!

  • 27 Mei 2013 - 21:26

    Johanna:

    Hallo Rene

    ik heb weer met veel plezier en respect je verslag gelezen
    wens je succes morgen voor de volgende etape
    de groetjes ook van Harrie

    Johanna

  • 27 Mei 2013 - 21:27

    Hans:

    Dus, een rondje bodensee is wel wat voor jou en Angelique, appeltje eitje toch?
    Op de pas morgen...ik geef toe bij sommige bochten ging lopen sneller dan fietsen...maar ik had dan ook geen bier in de benen, had ik gezien je verhaal toch moeten doen.
    Berg af was dik 70 km...succes en check je remmen.

  • 27 Mei 2013 - 21:30

    Ribootje:

    Het blijft mooi om deze verhalen te lezen. Brengt toch wel weer herinneringen naar boven,.... mooie herinneringen. Dank gozert!

  • 27 Mei 2013 - 21:35

    Liek:

    Hey topper! Nou gedachten hier zijn ook bij jou hoor, waar is papa nu? Hoeveel heeft ie gefietst? Vanavond bij looptraining nog weer verbaasde gezichten.. Echt? Naar Rome? Helemaal alleen? Trots op je, en ben blij dat je geniet. En blij dat ik niet mee hoef... Haha! Jammer dat skypen steeds vast loopt, maar goed. Zijn weer op de hoogte en hebben je eeeeven gezien. Succes/sterkte/plezier morgen met je klim. En voorzichtig naar beneden he.... Jahaaaa. Dikke kus lief, en hou ook van jou!! Xxxxx

  • 27 Mei 2013 - 21:50

    Douwe:

    He eeuwig TALENT,

    Elke avond even een reneetje doen. Mooie verhalen van de eenzame fietser. Maar als ik de reacties lees leven er veel Beemers met je mee. Als je straks terug bent en in de supercompensatie zit kunnen alle LV'twers bij jou in het wiel. De klimkilometers komen er aan dat wordt dus zweten.
    Maar waar heb je die tent eigenlijk voor mee genomen. Wel lekker zo 's avonds met je natte spullen in een gasthaus, maar bikkeltechtisch kan dat beter Rene. Heel veel plezier in de bergen en geniet van de mooie vergezichten.
    Groet'n,
    Douwe

  • 27 Mei 2013 - 21:50

    Rigte Jan:

    Hoi René, leuk om het reisverslag van je te lezen. Succes in de 'dutch' mountains, de bergen zijn van jou! By the way, we hebben de laatste voetbalwedstrijden afgelast, konden natuurlijk niet gespeeld worden zonder jou.

    Gr. RJ

  • 28 Mei 2013 - 07:56

    Dorien:

    Hoi Renè

    Dat je een dag met 100km in je benen een rustdag noemt vind ik verontrustend:) Hoe lui ben ik wel niet vraag ik dan af!
    Ik geniet met volle teugen van je verslag , Zet hem op!

    Groetjes Dorien

  • 28 Mei 2013 - 22:18

    FranZ:

    Jeetje, wat een energie, humor en schrijftalent! Respect! :-)

  • 29 Mei 2013 - 10:07

    Rukiah En Arie Le Theil:

    Effe een Reneetje doen las ik, dat is ook wat wij doen, heel leuk hoe je alles omschrijft, maar je verteld ook over foto's en daar zijn we nieuwsgierig naar.
    "Bon courage" (sterkte) zeggen ze hier in Frankrijk, en vooral veel fietsplezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 54252

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: