Dag 10 - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

28 Mei 2013 | Oostenrijk, Ried im Innkreis

Vanmorgen redelijk op tijd opgestaan want de konninginnerit staat voor de deur, of heet dat tegenwoordig koningsrit? Whatever! Ik ga richting ontbijtzaal want mijn maag knort.
Ik pak twee bolletjes die ik beleg met kaas en honing. Verder een bakje met quark met muesli, een gekookt ei, een schaaltje vers fruit en een bekertje vruchtenquark, een glas jus en een känchen koffie. Zo dat moet genoeg zijn voor de klim die komt nl. De Arlbergpas.
Ik stap om 08.20 op en moet gelijk al aan de bak. Niet dat ik gelijkw aan de voet van de pas sta maar het voorland is bepaald niet vlak.
Ik verdeel mijn krachten want ik weet niet precies wat gaat komen. Ja op de racefiets weet ik redelijk bergop te komen maar met deze fiets incl. bagage is nieuw.
Ik rijd door het smalle Klostertal dieper de bergen in. Ik ben nu geheel omringd door bergen met sneeuw. Bij het dorpje Dalaas stort een grote waterval een tiental meters naar beneden.
De weg stijgt eerst nog 7% maar later loopt dat op naar 10%. Ik hark mijzelf omhoog. Behalve duwen op de pedalen trek ik ze door de klikpedalen ook weer omhoog. Op de steilste stukken gaat het niet harder dan 7 a 8 km per uur, maar het geeft niet want ik kom er zo ook wel. Ik heb geen haast tenslotte en wil genieten van elk moment die de alpen mij bied.
Eindelijk kom ik boven nadat ik onderweg een groot rood hart van mijn regenjack in de sneeuw heb gemaakt. Van mijn beenstukken maak ik links en rechts een A en een R en maak een foto. Als blijk voor mijn liefde voor Liek!
Boven op de pas eet ik een hotdog en drink een cola om de suikers weer aan te vullen. Terwijl ik mij klaarmaak voor de afdaling zoek ik een slachtoffer om een foto van mij te maken bovenop de pas. Die dient zich aan naar wat later Wil blijkt te zijn.
Wil maak een foto van mij en ik maak er eentje voor hem. We kletsen wat en we nemen afscheid. Hij fietst ook naar Rome.....
Ik volg zijn voorbeeld niet veel later. De banden gonzen weer en stuur mijn Koga Worldtraveller snoeistrak naar beneden. Man wat gaat dit lekker. Door de Gps op mijn stuur overzie ik alle bochten die komen en het asfalt is strak en droog. Daardoor durf ik ganz löcker naar beneden te suizen. Ik zie later op mijn kamer bij het uitlezen van de gps dat de topsnelheid 83.89 km per uur is geweest..... Oei en oeps.....
Voelde minder hard aan Liek echt waar.....
Wat volgt is een afdaling door het dal waar ik lichtjes moet bijtrappen want het gaat nog steeds heerlijk naar beneden. Onderweg tref ik Wil weer, die zijn windjack uitdoet omdat het te warm is. Hij heeft gelijk de temperatuur is heerlijk en merk aan mijn gezicht dat ik licht verbrand ben. Morgen maar ff smeren voor die tijd ! Ik fiets verder over de Via Claudia Augusta een oude Romeinse weg die ze in delen weer hebben opgeknapt.
De weg loopt van Augsburg naar Ostiglia ( aan de Po) en naar Altino bij Venetië. Ik eindig na 82.4 km bij het plaatsje Ried alwaar ik een kamer vind bij een tandenloze oude dame........
Vlug sluit ik mijn deur.....!
S'avonds loop ik naar de plaatselijke italiaan voor de nodige koolhydraten want morgen moet ik nog over de Norbertshöhe en over de Reschenpas.
Als ik de eettent binnenloop zie ik opeens een bekende zitten. Na dik 50 km zit Wil aan een tafeltje een enorme pizza naar binnen te werken. Hij vraagt of ik bij hem kom zitten en we hebben een gezellige tijd met veel ( fiets) verhalen.
Nu plop ik nog een biertje open op mijn kamer en ga dan slapen. Morgen wacht weer een zware dag.
Greetz.

  • 28 Mei 2013 - 22:35

    Gert:

    Mooie verhalen voor het slapen gaan René ! Ik hoop van harte dat de rest van de reis ook zo voorspoedig gaat, succes!

  • 28 Mei 2013 - 22:36

    FranZ:

    Hee broertje, rustig aan kerel!

  • 28 Mei 2013 - 22:59

    AA:

    Ja, ja...voorzichtig in de afdalingen! Die pizza's wachten wel en Rome loopt ook niet weg. Die oude Romeinen fietsten trouwens ook niet. Verder klinkt het toch vooral als een culinaire reis...eitje, jus, koffie, hotdog, pizza....eet je om te fietsen of fiets je om te eten? Mooie dag morgen! L & A

  • 29 Mei 2013 - 00:03

    Freja:

    weer een mooi verslag, kunnen lekker mee genieten van jou reis.
    Succes morgen x

  • 29 Mei 2013 - 00:17

    Jolanda:

    Fantastisch!!!
    Wat je doet, respect.
    Geweldig om te lezen, vandaag weer een mooi stukje geschreven en wat lief die aktie in de sneeuw!

  • 29 Mei 2013 - 16:14

    Esther:

    Jeetje wat een avonturen en wat ben je toch romantisch!! Zucht.....
    Zal Johan bij je in de leer doen als je terug bent! Alleen wat de romantiek betreft, want we weten allemaal dat Jo niet zo goed is met fietsen..... Succes maar weer!

  • 29 Mei 2013 - 20:21

    Rike:

    Wat leuk om te lezen allemaal! Even de kaart erbij...

  • 29 Mei 2013 - 21:07

    Dick :

    Hè René
    Ik lees iedere ochtend je reisverslag bij mijn ontbijt. Mooie verhalen, je maakt nog eens wat mee.
    Groot respect voor dit avontuur. Ik doe het je niet na. Ik pak de auto wel.
    Veel succes verder en ik blijf je avonturen volgen.
    Groetjes ook van Martina.
    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 54260

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: