Dag 12 - Reisverslag uit Belluno Veronese, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Belluno Veronese, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

30 Mei 2013 | Italië, Belluno Veronese

Gisteravond ben ik tot 23.00 verplicht wakker geweest vanwege een storing in mijn kamerverwarming. De monteur liep met zweet op zijn gezicht rond en probeerde uit alle macht het probleem te verhelpen. Normaal gesproken is het niet zo erg maar mijn kleding en schoenen wilde ik graag droog hebben voor de volgende dag. Rond 23.00 lukte dit en nadat alle natte zooi op was gehangen kon ik gaan slapen.
Vanmorgen weer een uitgebreid ontbijt gehad zoals ik wel eens eerder omschreven heb. Om 08.30 gestart voor een etappe richting Ala(zonder h). Ik rijd door het dal van de Ádige richting Bolzano. Door mijn gps rijd ik zonder probleem door de stad. Buiten de stad kom ik door eindeloze appelboomgaarden. Het hele vlakke dal word hiermee ingenomen. Het mooie fietspad volgt een beetje de autosnelweg wat best wel eens hindelijk is. De route die ik maak is nl. zoveel mogelijk autoluw gemaakt. Maar door het smalle dal is er geen ontkomen aan. Ik verlaat het Duitstalige stuk en nader Trento. De route is nagenoeg vlag vandaag en het weer werkt ook mee. Onderweg is er nog een stuk afgesloten en ik vraag de weg aan een oude italiaanse dame.... Die snapt er geen zak van en ik had niet anders verwacht. Ik neem de gok en wijk van mijn route af en volg een karrespoor langs een stuk kanaal. Na enkele km kom ik weer op mijn eigen route uit zonder al te veel omgereden te hebben. Via Rovereto fiets ik richting Ala. Het dal word steeds smaller en als er een zijdal aandient merk ik hoe de wind draait van achter naar zij en tenslotte tegen! Huh?? Ja, het kan dus echt. In de buurt van Ala wil ik een slaapplek zoeken maar stuit op een probleem. Omdat het dal hier smal is rijd ik op een dijk naast de rivier de Ádige. Die kan ik niet zomaar oversteken. Aan de andere kant van mij ligt de snelweg en heb hier het zelfde probleem. Tenslotte loopt de spoorweg er ook nog door en ik zit opgesloten tussen die hele bende. Terwijl Ala zich aandient zie ik wel een afrit maar het dorp ligt erg hoog tegen de berg geplakt. Ik heb geen zin om extra hoogtemeters te maken en fiets door. Terwijl het later word en er steeds minder dorpjes zijn bekruipt mij het gevoel van onbehagen. Had ik dan toch naar het dorp moeten fietsen? Ik sms Liek dat het later kan worden. Normaal neem ik rond 17.00 contact op want dat is de tijd dat ik normaal gesproken allang onderdak heb.
Ik trap gestaag door en op het moment dat ik het niet meer verwacht duikt er een Agriturismo op .... Ik stuur mijn aluminium ros de oprit op en ga naar binnen. Haha dit is een echte wijnboer en zie het als een schot in de roos. Ze laat me de kamer zien die ik in gedachten allang goedgekeurd had. De kamer is inderdaad ok en douche me en eet snel een kleinigheid. Ik ga vervolgens weer naar beneden alwaar ik een heerlijke wijn uitzoek die voor mijn neus opengeplopt word! Ze laat de fles staan.. Of dit nou zo' n goed idee is? Het is nu rond de klok van 17.30.
Het restaurantje wat erbij is gaat pas om 19.00 open en besluit nog even naar mijn kamer te gaan. Om 19.20 schrik ik wakker. Ingedut door de lichaamlijke inspanning van de 151 km die ik gefietst heb vandaag en natuurlijk die overheerlijke wijn.
Ik neem voor de verandering geen pasta en laat alles me lekker smaken. Morgen hoef ik maar plm. 50 km en sta ik aan de poort van Verona. Deze stad ga ik eens op mijn gemakkie bekijken.

Ciau

  • 30 Mei 2013 - 22:28

    Liek:

    Hey topper! Ten eerste... Bel morgen voor de heeelveelste keer met vodafone omtrent je prepaid tegoed op je ipad. Zo balen dat ze niet goed voorlichten! Hoop dat je vanaf nu beter weer krijgt en dat bella italia haar goede kant laat zien. Je dag etappes worden korter en je hebt zo lekker de tijd wat meer te genieten. Eerst zaaien.. Dan oogsten. Dat heb je gedaan lief! Voor op schema dus beetje genieten in italie. Geniet van de woonplaats van mijn pappa... Verona!! Mooie stad, als je tijd hebt de arena bekijken. Dikke kus skattie, truste! We lufjoe en zijn trots op je!!

  • 30 Mei 2013 - 22:39

    Marieke:

    Vol verbazing lees ik elke dag weer je verhaal. Prachtig! En al bijna bij Verona! Fantastisch. En inderdaad, een erg mooie stad!

  • 30 Mei 2013 - 23:04

    Jolanda:

    super verhalen en geweldig om te lezen elke keer. hopen op beter weer voor jou! veel plezier en succes morgen.

  • 30 Mei 2013 - 23:05

    Mary-Ann:

    Met veel plezier lees ik elke dag je reisverslag. Je schrijft zo levendig, dat ik bijna zin krijg om ook zo'n fietsreis te maken. En jij weet hoe graag ik op de fiets zit:-). Prachtig, ga zo door en geniet ervan. Heel veel succes verder, Mary-Ann

  • 30 Mei 2013 - 23:14

    Marcel Meijerink:

    Ook ik lees je verhalen met veel plezier.Het lijkt me een geweldige ervaring. Helaas ben ik niet zo'n geweldige fietser. succes verder en we kijken al weer uit naar de volgende verhalen.

    Groeten Marcel

  • 30 Mei 2013 - 23:25

    Ribootje:

    Kerel,.... soms ben ik zo jaloers op je.....

  • 31 Mei 2013 - 00:15

    Pietro Di Larenzo:

    Hoi Renato di Molino
    Het was de bedoeling jou iedere dag even wat terug te mailen maar zoals je zelf wel zal weten is er altijd voor je op vakantie gaat meer te doen dan je vermoed, hoe je ook je best doet om het goed georganiseerd te krijgen, je rent je rot en doet uiteindelijk nog van alles om het nog maar net op tijd klaar te hebben.
    Je berichten lees ik altijd nog even met slaperige ogen de laatste dagen en geniet van je.
    Blij voor jou ben ik dat je waarschijnlijk nu de behaaglijkheid in trapt en wat meer zon gaat vangen.
    De Alpen waren een makkie, twee bultjes over, afgezien van het slechte weer dan. Nu gaat zo het echte werk komen. Na de prachtige Po vlakte wordt het stampen op de pedalen, wat ik je brom.
    Voor mij is dit de laatste mail, morgen naar Mongolië om aldaar te fietsen en geheel afgesloten te zijn van alle communicatie, heerlijk, leegte, leegte en leegte.
    Je doet het goed, snel en met veel plezier, houden zo straks en aan het einde van de rit het Pieter plein maar wat nog belangrijker is is dat je je meisje weer kan om armen.
    Liefs en ga je goed, zal veel aan je denken.
    Ciao Pietro

  • 31 Mei 2013 - 09:52

    Koos:

    Hey Rene,

    Iedere morgen neem ik even de tijd om de avonturen die jij overdag meemaakt even door te lezen. Dit doe ik met erg veel plezier en ik kijk er dan ook iedere dag weer naar uit om te lezen wat jij zoal meemaakt. Ik kan maar 1 ding zeggen, respect voor hetgeen wat je aan het doen bent en veel succes nog met de rest van je rit.

  • 31 Mei 2013 - 14:31

    Tonny Gina:

    Hey Renato di Molino dit vindi ik wel een goeie.Helemaal in de sfeer.Wij hebben er weer 40km tegen aan gegooid om bij Mc Donald (we zijn nog nooit zo vaak bij Mc Donald geweest) jouw verslag te lezen.Dat het elke dag weer lukt om een kamer te vinden,en als er dan ook een fijne wijn geschonken wordt,kan je alleen maar denken "Dat heb ik wel verdiend " we hopen dat je vanaf nu alleen maar mooi weer hebt.Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 889
Totaal aantal bezoekers 54246

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: