Dag 15 - Reisverslag uit Bologna, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Bologna, Italië van René Molen - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

02 Juni 2013 | Italië, Bologna

Zo wat maken fazanten een lawaai!! Ze maken me al vroeg wakker en ik besluit er maar uit te gaan en te douchen.
Langzaam aan ontwaakt de camping en iedereen doet zijn ding. De fietsers vragen onderling allemaal.. Waar gaan jullie vandaag naar toe? Ik hoef niet ver want Bologna staat op het programma, zo'n 75 km verderop.
Ik kan nu doordat ik genoeg tijd heb rustig aan doen en ben dat ook van plan. Ik breek het kampement op en hoe verassend, alles past weer in de tassen. Wel is het moeilijk om de twee flessen wijn die ik had gekocht een plekje te geven. Uiteindelijk lukt dat ook en zie in mijn ooghoeken dat de fietsers afscheid aan het nemen zijn. Een aantal gaat via Venetië en een aantal gaat via Assisi.
Martin en zijn vrouw Anneke gaan dezelfde kant op als ik maar fietsen eerder weg. Tot de koffie roepen ze nog, wetend dat ik ze wel weer inhaal. Rond 10.00 heb ik ze in mijn vizier en samen fietsen we een klein stukje door tot we zin krijgen in (eigengemaakte) koffie. Ik neem me voor om de hele dag samen te fietsen wat ze niet erg vinden. Rond het middaguur stoppen ze om hun gesmeerde boterham te gaan eten. Ik eet wel even wat in het volgende dorp.
Na een bord pasta,een bord caprese en een liter aqua vervolg ik mijn reis. Even buiten het dorp moet ik stoppen want ik zie dat mijn huid al flink rood word van de zon. Na vanochtend, smeer ik me nog een keertje in met factor 25. Mijn Garmin geeft nu 33 graden aan..... Terwijl ik alles weer opberg komen Martin en Anneke er al weer aan en vervolgen samen onze weg tot aan de camping aan de rand van Bologna.
We zetten de tenten op,pompen de luchtbedden op en maken alles slaap klaar. Ik wil Bologna nog in maar Martin heeft niet zoveel zin. Anneke haalt hem over en we gaan op pad. De weg is niet moeilijk nl. de weg waar de camping aan zit 7 km volgen en dan sta je middenin Bologna.
Het is een mooie stad en ik slenter wat rond terwijl ik foto's maak. Ik koop nog vlug wat kleine boodschappen in een klein winkeltje want de rest is gesloten ivm. de nationale feestdag.
Bij terugkomst op de camping staan er twee Duitsers aan de rand van ons kampement en blijken Martin en Anneke ook te kennen. Ze vertellen dat ze de man hebben ontmoet die die fietsboekjes schrijft. Hans Reitsma dus. Zij blij....
Ik gebruik een kleine rode emmer als wijnkoeler om het laatste restje Pino Grigio te koelen en eet nog een beetje fruit. Morgen moet ik weer flink klimmen want ik heb zicht op de Apenijnen. Minimaal 1000 meter klimmen dus.
Volgens mij kom ik morgen in de provincie....Toscane.
Heerlijk, en dan naar Florence en Siena.
Ik zeg plop en tot morgen.

  • 02 Juni 2013 - 20:57

    Janny:

    Hoi,
    Ik zeg hik, hik ...... ....
    Heb genoten:
    2 reisverslagen tegelijk om te lezen
    en
    Meer dan 2 glazen rose bij jouw lief
    Heerlijke kaasfondue
    En afsluitend met sambuca......
    En ........ was ook op de fiets. Stelt natuurlijk niets voor bij jou vergeleken. Ik had nl. ook nog trapondersreuning........
    En we hebben op jou getoast Rene: respect zoals je het doet. Super!
    Je maakt wat mee. Ben heel benieuwd naar de foto's als je weer terug bent.
    Dat je al weer twee weken weg bent......
    Succes morgn bij het klimmen.
    Janny

  • 02 Juni 2013 - 22:32

    Johanna En Harrie:

    Hallo Rene
    ik lees met veel plezier je verslagen
    laat in het weekend Harrie de verslagen ook lezen
    die vraag ook elke avond waar je bent en hoe ver je al bent
    we hebben veel respect voor je
    kan er eigenlijk niet bij dat je al daar bent en dan ook nog op de fiets
    petje af
    nog veel plezier de laatste dagen
    en ik kijk weer uit naar je volgende verslag
    want heb gisteren wel je verslag gemist
    groetjes van Johanna en Harrie
    XXX

  • 03 Juni 2013 - 17:44

    Geesje Knot:

    Hoi Rene
    Had al van Ineke gehoord dat je deze reis ging maken
    Dapper hoor in je eentje zo te fietsen
    Lees je reisverslagen steeds via facebook van je schoonzus Johanna
    Vind het leuk om te lezen
    Je doet wat een ander misschien graag zou willen en nooit doet
    Mis je je vriendin en kinderen ook erg of c
    Valt het mee even helemaal niks is natuurlijk ook wel eens lekker ,even lekker helemaal je hoofd legen
    Nou veel sucses verder ik zal je verhalen blijven lezen

    Gr Geesje Knot ( vriendin ineke hahah)

  • 03 Juni 2013 - 20:18

    Dethmer:

    Moi Rene,

    Volg je al weer even en ben elke dag weer blij verrast door de kwaliteit van je verhalen. Erg leuk. Eddy, is vandaag ook eindelijk vertrokken, maar ik kan je geruststellen hij haalt je niet meer in. Geniet er nog even van, zo weer voorbij.
    Groet, Dethmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 54256

Voorgaande reizen:

06 Februari 2022 - 27 Februari 2022

Andalusië

22 September 2017 - 20 Oktober 2017

Rondje Las Vegas

10 September 2016 - 12 Oktober 2016

New Zealand Roadtrip

17 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Parijs 2016. Van lichtstad naar lichtstad

19 Mei 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: